دانشگاه پیگیر یارانه غذای دانشجویی است/ طبخ ۳۹هزار پرس غذا در سلف واحد مشهد

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به افزایش 150درصدی قیمت اقلام خوراکی گفت: در یکسال گذشته 39‌هزار پرس غذا در سلف سرویس مرکزی دانشگاه طبخ شده است.

علیرضا عبداللهی مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به به‌روز شدن صدور کارت دانشجویی همزمان با ثبت نام در مهر و بهمن ماه 1401 از صدور بیش از 25 هزار کارت دانشجویی و توزیع سه هزار برچسب کارت دانشجویی در یکسال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در یکسال گذشته تعداد 1370 مجوز خروج از کشور دانشجویان در این حوزه صادر شده است.

وی با اشاره به آغاز ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویی در سامانه منادا، تعداد کل نقل و انتقالات را  ۶۱۶ نفر که از این تعداد تعداد ۴۰۹ نفر از سایر واحدها به مشهد منتقل و تعداد ۲۰۷ نفر هم از واحد مشهد به سایر واحدها منتقل شده اند

اعلام کرد و افزود: در این زمینه به همه درخواست‌های دانشجویان به سرعت و با دقت بررسی و در زمان لازم پاسخ داده شده است.

مدیر کل امور دانشجویی واحد مشهد در مورد برنامه‌های سلف سرویس در یکسال گذشته گفت: در یکسال گذشته 39‌هزار پرس غذا در سلف سرویس مرکزی دانشگاه طبخ و بین دانشجویان توزیع شده است. غذاهای ارائه شده در این ترم  به لحاظ کمیت، کیفیت و تنوع از وضعیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار شده است. ظرفیت سالن سلف 800 نفر در دو طبقه است که قبل از شروع سال تحصیلی جاری  آماده‌سازی شد.

عبداللهی در خصوص تغییر قیمت غذای دانشجویی نسبت به سال گذشته علت آن را  افزایش120 تا 150 درصدی اقلام اساسی(برنج،گوشت قرمز،گوشت سفید و روغن خوراکی) و...دانست و تاکید کرد: در وضعیت کنونی میانگین تمام شده هر پرس غذا 55 هزار تومان برای دانشگاه هزینه دارد که از این مبلغ دانشجویان برای هر پرس غذا به‌طور میانگین 35‌هزار تومان می پردازند و مابه‌التفاوت آن را دانشگاه می‌پردازد.

وی افزود: در یکسال گذشته رایزنی‌ها و پیگیری‌های بسیاری از سوی دانشگاه جهت دریافت اقلام اساسی به‌صورت یارانه‌ای صورت گرفته است که به نتیجه‌ای نرسید. افزایش قیمت‌ها در افزایش کمی و کیفی غذاها موثر بوده است و بازخوردی که در مقاطع مختلف در یکسال گذشته از کیفیت غذا ارائه حاکی از رضایت نسبی آن‌ها بوده است.

مدیر امور دانشجویی با بیان اینکه سلف سرویس آمادگی لازم جهت  غذای بسته بندی با ظروف درب دار فوم با کیفیت مناسب را دارد، گفت: دانشجویان برای ثبت غذا ضرورت ندارد برای هر وعده اقدام نمایند، برنامه غذایی هر هفته ؛ دوشنبه هفته قبل ساعت 12 ظهر در سایت دانشگاه بارگذاری و دانشجویان به مدت 48 ساعت زمان دارند تا برای هفته بعد غذا انتخاب رزرو کنند. اگر دانشجویی به هر دلیلی نتواند غذا را رزرو نماید به صورت روزفروش می تواند با قیمت آزاد غذا را با قیمت 55‌هزار تومان دریافت کند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون توزیع غذا در سلف سرویس مرکزی پردیس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، علوم‌راهنمایی، مجتمع الهیه و مجتمع گلبهار انجام می شود و قیمت غذا هم در همه این سلف‌ها با وجود دوری مسافت و تحمیل هزینه زیاد یکسان است.

عبداللهی با اشاره به فعالیت تریاهای دانشجویی در هفت دانشکده واحد مشهد از ابتدای مهرماه گذشته،بر نظارت مستمر و دقیق کارشناسان بهداشت و امور تغذیه دانشگاه در بحث بهداشت و قیمت غذاها خبر داد.

به گفته او، شورای تعامل در دانشگاه بازوی مشورتی در حوزه امور دانشجویی و صدای دانشجو در دانشگاه است. این شورا توانسته اقدامات موثری در دانشگاه صورت دهد.

خبرنگار: محیا محمودی

انتهای پیام/

کد خبر: 1181216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =