۲۵هزار تُن برنج سال قبل، درحال فساد در انبارهای مازندران/ عشقی: به تامین مالی خرید از کشاورزان کمک می‌کنیم

رئیس سازمان بورس با اشاره به دپوی ۲۵هزار تن برنج سال گذشته در مازندران گفت: مجمع تجارت و صادرات برنج ایرانی، درخواست مجوز انتشار اوراق مشارکت بدهد و سازمان بورس هم مجوز را صادر می‌کند تا تامین مالی جهت خرید برنج از کشاورزان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، نشست فعالان اقتصادی استان مازندران با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس کشور، پورزندی مشاور اقتصادی استاندار مازندران و فرماندار آمل در محل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران برگزارشد.

در این جلسه برخی از مدیران اقتصادی استان به بیان مشکلات واحدهای تولیدی خود پرداختند که عمده مشکلات، مربوط به فقدان سرمایه در گردش و سرمایه در مشارکت جهت تولید و افزایش زیرساخت واحدهای تولیدی بود.

پورزندی، مشاور اقتصادی استاندار گفت: با توجه به مکاتبات استانداری مازندران با معاون اول رئیس جمهور و وزیر اقتصاد درباره صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت برای کارخانه‌های تولیدی و دانش‌بنیان استان در راستای تامین مالی انجام شده‌است که‌ نهایتاً نیازمند همکاری و موافقت سازمان بورس کشور است و تقاضای تسریع این امور توسط سازمان را داریم.

وی با اشاره به دپو شدن برنج تولیدی کشاورزان که در انبارها، افزود: با دستور استاندار برای رفع مشکل رسوب برنج در انبارها، با همکاری چند فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر کشور، اقدام به خرید برنج ایرانی از کشاورزان کردیم ولی پاسخگوی نیاز کشاورزان نبود.

پورزندی خاطر نشان کرد: لازم است که سازمان بورس در اسرع وقت نسبت به تقاضای صدور مجوز انتشار اوراق، مرکز تجارت و صادرات برنج ایرانی در راستای خرید برنج کشاورزان عمل کند و از ضرر هنگفتی که تا ماه آینده می‌تواند به کشاورزان وارد شود، جلوگیری کند.

سیدعباس حسینی، فرماندار شهرستان آمل نیز درباره به فروش نرسیدن برنج تولیدی سال قبل اظهار کرد: از مقدار برنج تولیدی استان در سال قبل، مقدار ۲۵ هزار تن در انبارها و شالیکوبی‌ها رسوب شده و در معرض فاسد شدن است که عزم جدی سازمان بورس در تامین مالی جهت خرید آن توسط شرکت‌های مربوطه را می‌طلبد.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس کشور، در ادامه بیان کرد: سازمان بورس، زمینه مناسبی برای تامین مالی ایجاد می‌کند که می‌تواند موجب رشد اقتصاد کشور شود.

وی تاکید کرد: با همکاری مسئولین استانی، از سازمان بورس، کارشناسان و مشاورانی جهت آموزش بخش خصوصی جهت ورود به بورس و بهره‌مندی از امکانات مالی بورس به استان مازندران اعزام می‌شود.

رئیس سازمان بورس، تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی را در بورس دانست و بیان کرد: شرکت‌هایی که درخواست ورود به بورس یا درخواست مجوز انتشار اوراق مشارکت داده‌اند را در اسرع وقت پیگیری و امور آنان را تسهیل می‌کنیم.

عشقی ضمن ضروری دانستن آموزش مقدمات بورس و استفاده فعالان اقتصادی از این سازوکار افزود: دولت توان نظارت بر اقتصاد را ندارد و بخش خصوصی باید وارد میدان اقتصادی شود و اقتصاد کشور را نجات دهد.

وی در خاتمه، درباره رفع مشکل خریداری نشدن برنج سال قبل شالیکاران و رسوب برنج در انبارها و احتمال از بین رفتن آن خاطرنشان کرد: مجمع تجارت و صادرات برنج ایرانی، درخواست مجوز انتشار اوراق مشارکت بدهد و سازمان بورس هم در اسرع وقت مجوز را بعد از کارشناسی، صادر تا از این طریق، تامین مالی جهت خرید برنج از کشاورزان صورت گیرد و از ضرر آنان جلوگیری شود.

خبرنگار: غزاله شعبانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1182924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • 2619264928 IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      باعرض خداقوت گفته شدکه کلیه برنج های دپوشده راقراردادامضا رساندیم شرکت های زنجیره ای خریدکنندمتاسفانه بعدازیک روزاعلان می کنیدبورس به نجات برنج کاران خواهد رسید خیانت زمانی اتفاق افتاد بدون درنظرگیری تولیدداخلی واردات چندبرابرنیازرااجازه دادندحالاباتبلیغات بدون عمل کاری ساخته نیست بگذاریدعلنا صنعت تولیدبرنج داخلی به زمین بخوردتادرس عبرتی برای همیاران رانت خواران شود
    • 2619264928 IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      لازم به ذکراست اماری که خودآقایان اعلان نمودندبیش از۴۵درصدمیشودیک میلیون تن برنج دپوشده ماکه گیلان شاهدیم کلیه کارخانه های شالیکوبی پرهستندشلتوک قابل توجهی هم درمنازل کشاورزان باقی است پارسال هرسوراخ ومکانی رابدنبال برنج ایرانی می گشتند اما حالاکجایند جواب این وضعیت تآسف بارکشاورزان رابدهندامام حسین (ع)فرمود آزاده مردباشیم ادوات رادویست درصدپارسال به کشاورزفروختید حالادسترنجش بخاطر رانت واردکنندگان داره فاسد میشه اخه کجای عالم واردکننده برنج راعضوانجمن برنج انتخاب می کنند انهادوست دارندحتی یک کیاوبرنج داخلی تولید نشود ماکشاورزان بایستی به دفترمقام معظم رهبری شکایت کنیم بازی دیگربس است
    • مهدی IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      روز۵ شنبه تصمیم گرفتیدفقطازکشاوزبرنج خریداری نماییدیک روزنگذشته سراغ بورس رفتیدهمین کاسبان محلی برنج راازکشاورزنگیردپس کشاورزازکجا مشکلش راحل می کردهمین کاسبان محلی شلتوک هاشمی ۵۵۰۰۰ گرفته برنج افتاده براش ۹۵۰۰۰ حالاباافتضاح بازاربرنج ۷۰۰۰۰تومان هم مشتری ندارد سودکه هیچ بیست تومان داره دریک کیلو برنج ضررمی کنه بازهم به کشاورزان وام می دهندتاکشاورزامورش رابگذراند واقعا به این افرادشما می گویید دلال یادلال کسی است که برنج مرغوب ایرانی راباخارجی مخلوط کرده به مصرف کننده می رساندیاباوسوسه مدیران مربوطه به واردات بی رویه برنج خارجی بادلاری که دولت براش تومشکل است اقدام می کند انصافا چه کسی کنارکشاورزهست