آخرین آمار کرونا در جهان/ کره جنوبی در صدر شمار مبتلایان قرار گرفت

سازمان بهداشت جهانی آمارهای ابتلا و مرگ و میر کشورها را طی دوره‌های ۲۸ روزه منتشر می‌کند، کشور آمریکا بعد از مدت ها تنها در تعداد ابتلا از جایگاه نخست به دوم رفته است؛ در حالی که در تعداد مرگ و میر همچنان رتبه اول را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بیماری که با شروع از چین به سرعت در تمامی جهان گسترش پیدا کرد و عزیزان افراد بسیاری را از آن ها گرفت اکنون از سرکشی خود کم کرده است. واکسیناسیون گسترده باوجود جهش های پی در پی ویروس کرونا، توانسته تا جلوی آن را تا حدی بگیرد و اکنون بسیاری از کشورهای جهان به حالت عادی بازگشته اند.

آخرین وضعیت کرونایی کشور / تنها یک شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد

سازمان بهداشت به تازگی اعلام کرده که جهان از حالت اضطراری در مورد این بیماری خارج شده به این معنی که به فاز مدیریت آن وارد شده ایم. تجربه برخورد با این بیماری برای بشر بسیار سنگین اما عبرت آموز بوده است. بسیاری از اقتصادها در این برهه دچار فروپاشی شدند و ضعف‌های موجود در سیستم بهداشتی بسیاری از کشورها مشخص شد. در چنین شرایطی کشورهایی از ارائه واکسن به دیگران سر باز زدند و کشورهایی از جمله ایران با تکیه بر دانش داخلی خود اقدام به تهیه واکسن کردند.

اکنون آمار ارقام پی در پی برای آمریکا که بسیاری از جنبش های ضد واکسن از آنجا شکل گرفت و در مورد واکسن های تولید شده در این کشور موارد زیادی مطرح شد چندان خوشایند نیست.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که باوجود کاهش کلی در ابتلا و مرگ و میر کرونا در جهان، برخی مناطق همچنان شاهد افزایش این بیماری هستند، این مناطق شامل جنوب شرقی آسیا و غرب اقیانوس آرام می شوند.

سازمان بهداشت جهانی آمارهای ابتلا و مرگ و میر کشورها را طی دوره‌های ۲۸ روزه منتشر می‌کند اکنون بر اساس آمارهای منتشره از ۲۸ فروردین تا ۲۴اردیبهشت میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا به ترتیب ۱۴ و ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

بررسی اجمالی آخرین آمارهای هفتگی سازمان بهداشت جهانی

سازمان بهداشت جهانی آخرین آمار دسته بندی شده (۲۸ فروردین تا ۲۴اردیبهشت) داده های موجود را به شرح زیر گزارش کرده است:

کل موارد ابتلا و مرگ و میر در سطح جهان

در سطح جهان، نزدیک به ۲.۶ میلیون مورد ابتلای جدید و بیش از ۱۷هزار مورد مرگ و میر در ۲۸ روز گذشته (۲۸ فروردین تا ۲۴اردیبهشت)گزارش شده که نسبت به ۲۸ روز قبل تر از آن (۲۹ اسفند تا ۲۷ فروردین) به ترتیب ۱۴ و ۲۶ درصد کاهش داشته است. وضعیت در سطوح منطقه ای متفاوت است، موارد ابتلای گزارش شده در مناطق جنوب شرقی آسیا و غرب اقیانوس آرام و مرگ و میر در آسیای جنوب شرقی افزایش یافته است. تا ۲۴ اردیبهشت، بیش از ۷۶۶ میلیون مورد ابتلای تایید شده و بیش از ۶.۹ میلیون مرگ در سراسر جهان گزارش شده است.

آخرین آمارهای ابتلا کشورها

کرونا

در سطح کشورها، بیشترین تعداد موارد ابتلای جدید ۲۸ روزه از کره جنوبی (۴۱۸هزار و۹۶۰)، ایالات متحده آمریکا (۳۵۵هزار و۳۷۶)، ژاپن (۲۲۹هزار و۸۷۷)، هند (۱۶۲هزار و۵۵۹) و برزیل (۱۵۳هزار و۸۲۹) گزارش شده است.

آخرین آمارهای مرگ و میر کشورها

کرونا

بیشترین تعداد مرگ و میر جدید ۲۸ روزه مربوط به ایالات متحده آمریکا (۵هزار و۳۳۳)، برزیل (۱هزار و۳۰۵)، فرانسه (۹۲۵)، روسیه (۸۸۲) و هند (۶۵۶) بوده است.

آمریکا که برای دوره های پی در پی کشور اول ابتلا و مرگ و میر بوده است اکنون جای خود را در تعداد ابتلا به کره جنوبی داده و در جایگاه دوم است، از طرفی این کشور همچنان در تعداد مرگ و میر رتبه نخست را دارد. در گزارشی که پیش از این منتشر شده بود کره شاهد افزایش تعداد ابتلا بود و با آمریکا برابری می کرد که اکنون این کشور در تعداد موارد ابتلا از آمریکا پیشی گرفته است.

کشور ژاپن با اینکه در ابتلا رتبه سوم را دارد در جمع ۵ کشور با مرگ و میر بالا قرار نگرفته که این نشان دهنده کاهش کشندگی این بیماری در این کشور است. کشور روسیه به رغم اینکه در بین ۵ کشور با آمار بالای ابتلا قرار ندارد اما در میان ۵ کشور با مرگ و میر قرار گرفته است. چین که این بیماری از آنجا نشات گرفته مدت هاست در آمارها وجود ندارد که نشان دهنده کنترل این بیماری در آنجاست. کشور ایران هم که طی دوره های اعلامی توسط سازمان جهانی بهداشت در لیست قرار می گرفت اکنون با کنترل بیماری از آمار خارج شده است.

تجربه رفتار متفاوت این ویروس نشان می دهد که باوجود خروج از وضعیت اضطراری و اعلام این موضوع از طرف سازمان بهداشت جهانی همواره باید هشیار بود زیرا ممکن است گونه‌های جدید این بیماری بروز کند و هر لحظه بشر را غافل گیر کند.

چین هونگ متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو گفت: «عوامل بسیاری، از جمله تغییرات آب و هوایی و جهانی شدن، می توانند دیگر تهدیدات جهانی و همه گیری ها را ممکن سازند. اما خوش بین هستیم که آنها به اندازه کرونا نخواهند بود.»

وی گفت:« ما در طول زندگی خود تهدیدی برای سلامت عمومی خواهیم داشت. اما اینکه آیا به همان اندازه کووید-۱۹ خواهد بود یا نه، کمتر احتمال دارد. اما همچنان چیزی است که باعث نگرانی می شود.»

این سالها شاهد هزاران چهره از این ویروس بوده ایم به طوریکه بارها فروکش کرده و با سویه ای جدید دوباره سر برآورده است بنابراین برای مدیریت این بیماری، ادامه داشتن همکاری و هماهنگی بین کشورها و سازمان های بین المللی، تلاش برای واکسیناسیون و انجام تحقیقات علمی بیشتر بسیار مهم و حیاتی هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1182961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =