سامانه نان مانع شکل‌گیری سامانه‌های متعدد وزارت علوم می‌شود

معاون پژوهشی وزیر علوم معتقد است که سامانه نان مانع شکل‌گیری سامانه‌های متعدد در وزارت علوم می‌شود.

پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که آموزش‌ها به دو دسته مهارت‌های عمومی و مهارت‌های تخصصی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: مهارت‌های عمومی مانند مهارت‌های فردی و ارتباطی و مهارت‌های تخصصی مانند مهارت‌های کارآفرینی است. همه این مهارت‌ها در آموزش های هدایت شغلی که بر عهده معاونت پژوهشی است، ارائه می‌شود.

نامه وزارت علوم درباره حذف رشته‌های مازاد به بررسی بیشتر نیاز دارد

معاون پژوهشی وزیر علوم با اشاره به این که ۳۲۸ هزار نفر در یکسال گذشته در آموزش‌های هدایت شغلی شرکت کرده‌اند، افزود: همه دانشگاه‌ها در این طرح‌ها شرکت کرده‌اند. این آموزش‌ها بازتاب بسیار خوبی دارد؛ چرا که همه دانشجویان از رشته‌های علوم انسانی گرفته تا هنر و رشته‌های فنی و علوم پایه در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد. نشست‌های تخصصی، موارد تخصصی‌تر مانند کارآفرینی را در نظر می‌گیرد.

سمات و ساتع ذیل سامانه نان تعریف خواهند شد

صالحی درباره تعدد سامانه‌های وزارت علوم، گفت: سامانه نان با این هدف که درگاه ملی نظام ملی نوآوری باشد، ایجاد شده است. برنامه‌ریزی وزارت علوم این است که همه سامانه‌ها به درگاه واحدی یعنی سامانه نان متصل شوند.

معاون پژوهشی وزیر علوم با تاکید بر این که درگاه‌هایی مانند سمات و ساتع که مربوط به شورای عتف هستند هم ذیل سامانه نان تعریف خواهند شد، افزود: برقراری هر گونه ارتباط در نظام ملی نوآوری با وزارت علوم و شورای عتف همگی ذیل درگاه واحد در سامانه نان انجام می‌شود. یک سامانه نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازها باشد. برخی افراد به دنبال طرح پژوهشی هستند، برخی دنبال فرصت مطالعاتی‌اند و برخی به دنبال پسادکتری هستند.

وی با بیان این که ورود همه با یک نام کاربری به سامانه نان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سامانه نان مانع شکل‌گیری سامانه‌های متعدد در وزارت علوم می‌شود. نان علاوه بر این که برای همرسانی مسئله و پژوهشگر طراحی شده، قرار است درگاه واحدی برای نظام نوآوری کشور باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =