۹۵۰هزار کد ملی در سامانه رصد اشتغال تایید شد

معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به برنامه های اشتغالی ۱۴۰۲ گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۵۰هزار کد ملی ثبت در سامانه رصد اشتغال صحت سنجی و تأیید شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال وزارت کار درباره آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال گفت: حدود  یک میلیون و ۳۸۰هزار فرصت شغلی و خدمات اشتغال در سامانه ملّی رصد اشتغال در سال ۱۴۰۱ثب شد که پس از راستی آزمایی سه مرحله ای صحت بیش از ۷۱درصد موارد شامل تعداد ۹۴۸هزار و ۹۲فرصت شغلی به‌عنوان عملکرد ایجاد اشتغال دولت در بخش غیردولتی تأیید شد.

برنامه وزارت علوم برای بازنگری دروس با هدف اشتغال‌پذیری دانشجویان

 وی گفت: علاوه بر آن تعداد ۱۲۲هزار و ۷۳۱مجوز شغل در بخش استخدامی کشور داده شده که در مجموع بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱برای اشتغال اعلام شد.

بیرانوند  اظهار داشت:کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان، کاهش اشتغال ناقص، افزایش جمعیت شاغل و جمعیت فعال نسبت به سال ۱۴۰۰ و کاهش جمعیت بیکار, کاهش بیکاری زنان برای ما امیدوار کننده است.

 وی درباره برنامه های اشتغالی سال ۱۴۰۲ گفت: وزارت کار برنامه‌های تحولی زیادی در راستای بهبود فضای کسب‌وکار و ایجاد فرصت‌های شغلی دارد.  مانع‌زدایی از تشکیل و توسعه نهادهای واسطه‌ای هدایت و توانمندسازی نیروی کار و اشتغال در قالب کاریابی‌ها، مراکز مشاوره کارآفرینی، مراکز آموزش آزاد فنی‌وحرفه‌ای و کانون‌های کارآفرینان استانی، راه‌اندازی صدها پایگاه مردمی اشتغال‌آفرین در قالب تعاونی‌های خدماتی کاریابی، کارآفرینی و مشاغل خانگی در راستای مردمی‌سازی ارائه خدمات اشتغال‌آفرین از جمله این برنامه‌هاست.

کریمی‌بیرانوند افزود: توسعه مهارتی در قالب آموزش و گسترش مهارت‌های تقاضامحور و مشاغل کم‌سرمایه‌بر مهارت‌محور، نظارت هوشمند بر ارائه تسهیلات و خدمات تولید اشتغال توسط دستگاه‌های متولی تولید اشتغال و اجرای برنامه‌های جهش فرهنگی با محوریت کار و اشتغال از دیگر برنامه‌های وزارت کار در حوزه اشتغال است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1185630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =