وقوع زلزله ۴.۷ ریشتری در خوی / ۲۵ تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند

زلزله ۴.۷ ریشتری خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر حوالی خوی، آذربایجان‌غربی را در عمق ۹کلیومتری زمین، در ساعت ۱۶:۰۰ به لرزه درآورد.

حادثه در ایستگاه مترو شهیدبهشتی تهران / ۱۸ نفر در پی سقوط از پله‌برقی مصدوم شدند

فعلا خسارتی گزارش نشده است

سرپرست هلال‌احمر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ارزیابان جمعیت هلال احمر در روستاهای جمشیدخان و پیرکندی خوی که کانون زلزله بوده، در حال ارزیابی خسارات احتمالی هستند.

حمید محبوبی گفت: فعلا خسارتی گزارش نشده است و هلال‌احمر آذربایجان‌غربی همچنان در شعب خوی، سلماس، چایپاره و پایگاه‌های امداد و نجات استان در آماده‌باش کامل است.

۲۵ تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده اعزام شدند

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی در پی زمین‌لرزه ۴.۷ ریشتری از اعزام ۲۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار داشت: رأس ساعت ۱۶ بعدازظهر امروز زمین لرزه ای به قدرت ۴.۷ ریشتر شهرستان خوی را به لرزه درآورد.

وی ادامه داد: در پی این زلزله ۲۵ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و نتیجه نهایی را پس از ارزیابی به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

کاظمی با اشاره تعداد مصدومین این زلزله گفت: خوشبختانه تا بدین لحظه هیچ تلفات جانی و یا مصدوم و همچنین تخریب واحدهای مسکونی و دامی گزارش نشده است.

فرماندار خوی خاطرنشان کرد: تمامی تیم های امدادونجات، اورژانس، هلال‌احمر و سایر دستگاه های اجرایی به حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز سریعاً وارد عمل خواهند شد.

وی در پایان اشاره کرد: از مردم شریف شهرستان خوی خواهشمندیم تا با حفظ آرامش خود، به مکان های امن رفته و همچنین به شایعات توجه نکرده و هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص زمین لرزه را از منابع موثق پیگیری کنند.

آماده‌باش پایگاه‌های هلال‌احمر

در پی این حادثه ‌تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

مرکز لرزه نگاری اروپا مدیترانه، مرکز این زمین لرزه را شهر خوی در شمال استان آذربایجان غربی و قدرت آن را ۴.۹ در مقیاس ریشتر اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =