کنعانی: آلبانی اشتباهش را در میزبانی از فرقه تروریستی منافقین جبران کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین گفت: امیدواریم دولت آلبانی اشتباه خود در میزبانی از این فرقه تروریستی را جبران کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، پلیس آلبانی به مقر منافقین در این کشور حمله کرد.

پلیس آلبانی با حکم دادگاه این کشور به دلیل عدم رعایت توافق بین تیرانا و گروهک منافقین به مقر تروریست‌های گروهک حمله کرد.

توضیحات آلبانی درباره حمله به مقر منافقین /۷۰ نفر دستگیر، ۱ تن کشته و ۳۶ نفر زخمی شدند

در همین ارتباط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۳۱ خرداد ماه در یک رشته توئیت درباره  ارتکاب اقدامات مجرمانه و تروریستی توسط گروهک تروریستی منافقین در آلبانی نوشت: براساس خبرهای منتشره، صبح روز ۳۰ خرداد، پلیس آلبانی براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم آن کشور، اقدام به ورود به پادگان اشرف جهت بازرسی کرد. دلیل این اقدام، ارتکاب اقدامات مجرمانه و تروریستی توسط منافقین در آلبانی اعلام شد.

وی افزود: مقامات ذیربط کشور آلبانی از کشف و ضبط شماری از سیستم‌های الکترونیکی و پهپادهایی که منافقین اقدامات تروریستی خود را به واسطه آنها پیگیری و هدایت می‌کردند، خبر داده و گفتند آنها (منافقین) با اقدامات تروریستی و سایبری، توافق سال ۲۰۱۴ با آلبانی را نقض کرده‌اند.

کنعانی اضافه کرد: منافقین به دلیل ذات تروریستی خود، همواره خطری برای امنیت میزبان خود خواهند بود، به همین دلیل دولت عراق آنها را اخراج کرد و دولت‌های دیگر نیز از پذیرش آنها خودداری کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان افزود: امیدواریم دولت آلبانی اشتباه خود در میزبانی از این فرقه تروریستی را جبران کند.

مقر گروهک تروریستی منافقین در اردوگاهی به شدت محافظت‌شده در منطقه‌ای بین پایتخت آلبانی (تیرانا) و شهر ساحلی «دورس» قرار دارد. منابع خبری بعد از ظهر سه شنبه از حمله پلیس آلبانی به این اردوگاه خبر داده بودند. پلیس آلبانی اعلام کرده بود که  بر اساس حکم دادگاه آلبانی و به دلیل نقض توافقات صورت گرفته به این مقر حمله کرده که با مقاومت اعضای این گروه مواجه شده است.

گفتنی است دولت آلبانی در اقدامی یک طرفه و با طرح ادعاهای واهی اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =