عشقی: بازار سرمایه ایران به شدت در حال توسعه است

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: در بورس کالا اصلا سیاست ما این نیست که رقابت اتفاق بیفتد چرا که در این عرصه رقابت به معنای بیماری در گرید محصول است و زمانی که رقابت جدی در یک محصولی در بازار سرمایه رخ می‌دهد باید به دنبال راهکار باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  مجید عشقی عصر امروز در هشتاد و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یزد اظهار داشت: با توجه به مشکلات و تنگناهایی که دولت دارد، قطعا موتور محرکه اقتصاد کشور بخش خصوصی است و به همین دلیل در بازار سرمایه هدف‌گذاری کردیم که مشارکت بخش خصوصی واقعی را در بازار سرمایه داشته باشیم.

عشقی: دولت به هیچ عنوان هیچ دستکاری در بازار سهام نداشته است

وی با بیان اینکه بحث مواد اولیه موضوعی مفصل است  تصریح کرد: در بهین یاب تولیدکننده زیادی تعریف شده و از انجمن‌های تخصصی رشته‌های مرتبط درخواست کردیم برای پالایش آن به کمک ما بیایند.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار کشور خاطرنشان کرد: بعضا چندین برابر آن چیزی که عرضه می‌شود و مصرف واقعی داریم درخواست در سامانه بهین یاب وجود دارد و اگر همه این تقاضاها وارد بورس شود، رقابت از چیزی که هست هم بالاتر می‌زند.

عشقی با بیان اینکه دلار ۲۸ و ۵۰۰ الان فقط برای کالاهای اساسی وجود دارد افزود: طبیعی است که وقتی ما اجناس را با نصف قیمت در بورس قرار دهیم تقاضا برای آن بالا می‌رود و در نهایت قیمت تمام شده از ارزش واقعی بیشتر می‌شود.

وی گفت: در بورس کالا اصلا سیاست ما این نیست که رقابت اتفاق بیفتد چرا که در این عرصه رقابت به معنای بیماری در گرید محصول است و زمانی که رقابت جدی در یک محصولی در بازار سرمایه رخ می‌دهد باید به دنبال راهکار باشیم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با اشاره به اینکه در خصوص تاسیس شرکت تامین سرمایه در یزد این آمادگی وجود دارد افزود: در چند روز آینده یک هزارمین نهاد مالی خودمان را در کشور ثبت می‌کنیم که یکی از مهمترین نهادهای مالی ما همین شرکت‌های تامین سرمایه است که تاکنون ۱۱ مورد از این شرکت‌ها در کل کشور ثبت شده و با ایجاد شرکت تامین سرمایه یزد موافق هستیم.

عشقی خاطرنشان کرد: البته قطعا این مجوز به یک شخص یا مجموعه داده نمی‌شود و حتما باید متشکل از افراد و مجموعه‌هایی مطابق با ضوابط اعلام شده باشد و در صورتی که این درخواست ثبت شود در سریع‌ترین زمان آن را بررسی می‌کنیم.

وی به درخواست مطرح شده در حوزه راه‌اندازی مرکز مالی استان یزد گفت: در رابطه با مرکز مالی سازمان بورس نمی‌تواند مجوزی صادر کند و در واقع این موضوع نیاز به مجوز این سازمان هم ندارد اما اتفاق خوبی است که می‌تواند با هماهنگی در داخل استان این اقدام انجام شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور با بیان اینکه در بحث‌های مالی خیلی به حضور فیزیکی نیاز نیست گفت: اگر فرآیندها و کانال‌های ارتباطی به درستی تعریف شود، قطعا کار مسیر خودش را پیدا می‌کند و همین الان هم در تالار بورس اتفاق خاصی نمی‌افتد و بحث حضور فیزیکی اهمیت خاصی در این مسیر ندارد.

عشقی بیان کرد: بازار سرمایه ما به شدت در حال توسعه است و بیش از ۸۰۰ شرکت ثبت شده در بازار سرمایه بورس و فرابورس در حال فعالیت هستند. در بورس کالا سال گذشته بیش از ۱۰ درصد جی دی پی کشور معامله شده و به همین دلیل فرصت‌های بی نظیری در این بازار وجود دارد و ما باید با همکاری یکدیگر و نقش‌آفرینی بخش خصوصی واقعی، بتوانیم هم به توسعه این بازار کمک کنیم و هم زمینه استفاده از فرصت‌ها را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سواد مالی مردم در سطوح مختلف باید افزایش یابد عنوان کرد: در این حوزه باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد که بتوانیم دوره‌های تخصصی ویژه اقشار مختلف از دانش آموزان و دانشجویان و بخش‌های مختلف جامعه برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =