نقش مشاوران املاک در ایجاد اختلال بازار مسکن

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان "باید با بنگاهی که ملک را احتکار کرده نمی‌توانیم تعزیراتی برخورد کرد"گفت: بنگاه‌های املاک غیرمجاز باید پلمب شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،  سید جواد سادات فیرزنی با بیان این‌که کنترل قیمت مسکن ۲ لایه دارد، اظهار کرد:‌یک لایه صنفی است که باید با دقت نظر از بنگاه‌ها و مشاورین املاک بازرسی انجام شود و تمام آن‌ها که بدون مجوز درحال فعالیت هستند، پلمب شوند.

منع مشاوران املاک از نوشتن قولنامه چه معایبی دارد؟

وی ادامه داد: لایه دوم موضوع امنیتی است؛ مثلا با بنگاهی که ملک را احتکار کرده دیگر نمی‌شود با روش‌های تعزیراتی برخورد کرد بلکه باید با تشکیل شعب ویژه به طور خاص و ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد و اقدامات خوبی تاکنون در این زمینه انجام شده است.

وی افزود:‌ مهم‌ترین تخلفات احتمالی بنگاه‌های معاملات املاک نداشتن مجوز و  عدم ارائه کد رهگیری است. بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، بنگاه‌های مشاور املاک و موجران و مالکان مکلف به دریافت کدرهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات هستند.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی بنگاه‌های معاملات املاک غیرمجاز را یکی از دلایل افزایش غیرواقعی و سوداگرانه قیمت مسکن دانست و افزود: عزم خود را جزم کرده ایم تا با کمک سایر نهادها در شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک مجاز بتوانیم کمکی به بازار اجاره کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • س IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      0 0
      بابا دست مافیای مسکن رو در بنگاه های معاملاتی کوتاه کنید هر چه حقوق می گیریم باید بره تو حلق صاحبخونه ها یکی به دادمون برسه آخه یعنی حجم بزرگ ظلم رو از طریق بنگاه ها و موجر ها کسی نمی بینه یا نمی خوان که ببینند یکی کمک کنه مسولین شما چرا سکوت کردید چرا رسیدگی نمی کنید