دستگیری ۳ سرکرده داعش توسط الحشد الشعبی

سازمان الحشد الشعبی از دستگیری سه سرکرده تروریست‌های داعش در استان کرکوک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سازمان الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه فرمانده تروریست‌های داعش در دام نیروهای عراقی افتاده و دستگیر شده‌اند.

سرنوشت سرکرده شاخه داعش خراسان در هاله‌ای از ابهام

به نوشته وبگاه المعلومه، طبق این بیانیه، نیروهای تیپ ۱۵ و ۶۳ الحشد الشعبی در استان کرکوک، در یک عملیات ویژه این سه تروریست داعشی را به دام انداخته‌اند؛ تروریست‌هایی که در حمله دو هفته پیش به یک مقر ارتش عراق دست داشتند.

در تاریخ ۲۱ خرداد، منابع عراقی از حمله تروریست های داعش به مقر ارتش این کشور خبر دادند.

 این حمله در نزدیکی روستای «تل الورد» در منطقه «الدبس» استان کرکوک رخ داد و تروریست‌های داعشی از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین استفاده کرده و مقر نیروهای پلیس فدرال را به رگبار بستند. در این اقدام تروریستی سه نظامی کشته شده و سه سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

شرایط امنیتی استان کرکوک در هفته‌های اخیر موجب شد تا یک هیأت امنیتی به ریاست عبدالامیر یار الله، رئیس ستاد کل ارتش عراق در ۲۹ خرداد وارد این استان شود. هدف از این سفر، ارزیابی وضعیت امنیتی استان و استقرار نیروهای امنیتی در آن عنوان شده بود.

تلاش نیروهای عراقی برای به دام انداختن بقایای تروریست‌های داعش در حالی است که «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در تاریخ ۳۰ اردیبهشت در مراسمی در استان نینوا در شمال غرب عراق گفت که به لطف عملیات‌های نیروهای عراقی، تروریست‌های داعش دیگر توانایی سابق را ندارند. به گفته فالح الفیاض گروهک تکفیری داعش دیگر پایگاه اجتماعی سابق را ندارد. او تعداد تروریست‌ها را ۷۰۰ نفر تخمین زد و گفت که این رقم به معنای افول داعش است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1186680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =