فروش متری مسکن در بورس تاثیری بر کنترل بازار ندارد/ فرار از تورم با تبدیل سرمایه به اوراق مسکن

کارشناس بازار مسکن گفت: فروش متری مسکن تاثیری بر کنترل بازار ندارد و تنها روشی برای تامین مالی پروژه‌های مسکونی است.

بیضایی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره فروش متری مسکن در بورس و تاثیر آن بر بازار اظهار کرد: فروش متری مسکن در بورس به صورت اوراق مسکن عرضه می‌شود و تنها عنوان فروش متری را دارد.

روند کاهشی قیمت مسکن پس از افت نرخ ارز

وی افزود: به دلیل اینکه مسکن کالای سرمایه‌ای ناهمگن است امکان فروش متری آن وجود ندارد، قیمت خانه بر اساس طبقات، مکان جغرافیایی و غیره تعیین می‌شود و نمی‌توان با یک قیمت واحد آن را بفروش رساند مگر اینکه به صورت اوراق بهادر و سهام در بورس عرضه شود.

کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: فروش اوراق مسکن در بورس، صرفا برای کنترل بازار مسکن نیست، در واقع یک روش تامین مالی پروژه‌های مسکن است.

بیضایی با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن که از بورس کالا استفاده کنند، می‌توانند جذب سرمایه داشته باشند، گفت: افراد با استفاده از این روش می‌توانند سرمایه‌های خرد را نیز در بازار مسکن جذب کنند و خریداران می‌توانند با تبدیل دارایی به اوراق مسکن دارایی خود را حفظ کنند و از تورم در امان باشند.

به گزارش ایسکانیوز،‌ فروش مسکن در بورس طرحی است که طی چند سال اخیر مطرح شده،‌ اما هنوز به صورت کامل به مرحله اجرایی نرسیده است و طبق گفته تعدادی از کارشناسان این طرح شکست خورده است.

 قیمت مسکن به ویژه در کلانشهرها تحت تورم و نوسانات بازار ارز شیب تند صعودی خود را طی می‌کنند که این موضوع صاحبخانه شدن را برای مردم به یک آرزو تبدیل کرده است، بنابراین انتظار می‌رود دولت در حوزه مسکن برنامه‌های دقیق و جدی‌تر را در نظر بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =