قیمت طلا چشم‌انتظار نرخ بهره آمریکا

از آنجایی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار نتیجه آخرین نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا در پایان امروز هستند، قیمت طلا در بازه محدود در نوسان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از رویترز، از آنجایی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار نتیجه آخرین نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا در پایان امروز هستند، قیمت طلا در بازه محدود در نوسان است.

قیمت سکه، طلا و دلار چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲

از طرفی تقویت ارزش دلار مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها شده است.

 هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2 دلار و 62 سنت افزایش 1928.10 دلار فروخته شد.

صورت جلسه فدرال رزرو احتمالا از یک بحث پر جنب و جوش و افزایش نرخ بهره خبر می‌دهد. این می‌تواند در کوتاه‌مدت باعث کاهش قیمت طلا شود.

کمیته بازار آزاد فدرال صورت‌جلسه 13 و 14 ژوئن را امروز بعدازظهر منتشر خواهد کرد. پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا از احتمال حداقل دو افزایش نرخ بهره دیگر تا پایان سال خبر داد، سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی افزایش نرخ را در ماه جولای ادامه دهد.

افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران را نسبت به طلا که در بی‌ثباتی‌های سیاسی و اقتصادی دارایی امن محسوب می‌شود، بی‌رغبت می‌کند زیرا طلا دارایی بدون بهره است و با این افزایش، هزینه های نگهداری آن بالا می‌رود.

بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در ماه ژوئن بیشترین رقم ماهانه افزایش نرخ بهره را اعمال کردند و این اقدام بازار را غافلگیر کرد.

با این حال، اختلاف مداوم میان آمریکا و چین همواره به سرمایه‌گذاران یادآوری می‌کند که «داشتن اندکی طلا در سبد سرمایه‌گذاری توصیه شده است.»

بررسی‌های بخش خصوصی چین در روز چهارشنبه نشان داد، فعالیت بخش خدمات این کشور با کندترین سرعت در 5 ماه گذشته در ماه ژوئن افزایش یافته است چراکه ضعیف بودن تقاضا بر بهبود اقتصادی این کشور پس از کرونا تاثیر منفی داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1188431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =