برگزاری پیش‌رویداد جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد شهرکرد

پیش رویداد جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست پیش رویداد جشنواره امامت و مهدویت با موضوع تجلی امامت و مهدویت در غدیر با حضور هئیت رئیسه و جمعی از استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در سالن جلسات ساختمان اداری برگزار شد.

دبیرخانه جشنواره علمی امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد کرمانشاه افتتاح شد

مهرداد یادگاری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و رئیس جشنواره امامت و مهدویت در این نشست گفت:  واقعه ی غدیر رخداد بسیار مهم در طول تاریخ برای بشریت بوده است و مهدویت از واقعه ی غدیر می گذرد.

 یادگاری بیان کرد: واقعه‌ی غدیر، اکملت لکم دینکم، حجتی برای مسلمانان است. امامت و مهدویت تجلی خود را در غدیر با تعیین حضرت علی (ع) به منصه ظهور رساندند.

وی با اشاره به اینکه مهدویت اوج امامت است، اظهار کرد: امامت حضرت علی علیه السلام سر منشأ تعیین تکلیف شیعیان پس از پیامبر است.

عضو هیأت علمی و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه دولتی شهرکرد هم در نشست پیش رویداد جشنواره امامت و مهدویت گفت: یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک ... خداوند در این آیه شریفه ابلاغ دین را مساوی با اکمال دین می داند و به پیامبر می فرمایند عدم ابلاغ با عدم انجام رسالت مساوی است.

عزیز الله مولوی وردنجانی افزود: این مسأله که بعد از پیامبر چه کسی باید جانشین باشد و چه ویژگی هایی داشته باشد و وظایف او چیست مسائلی است که در بحث جانشینی مطرح است. پس شناخت امام و ویژگی های او به نحوی است که روایات عدم شناخت امام زمان خویش را مردن به مرگ جاهلیت می داند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: منطور از شناخت، شناخت سطحی نیست بلکه شناخت دقیق امام است. در نگاه شیعه امامت تداوم رسالت الهی است. امام انسانی است که به مقام قرب الهی و واسطه ی فیض زمین و آسمان است.

وی عنوان کرد: امام حانل علم ملائکه و الهی و مرتبط با عالم غیب است و ریشه های مهدویت در غدیر است. امامت در بحث غدیر از غدیر خم آغاز و به حضرت مهدی (عج) ختم می شود.

دبیر تخصصی جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این پیش رویداد از برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در بهمن ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خبر داد.

مریم نقدی دورباطی گفت: برای هر بهتر برگزار شدن این جشنواره، از ظرفیت ارگان ها و مراکز آموزشی در استان چهارمحال و بختیاری استفاده می شود.

 وی بیان کرد: نخستین جلسه تعامل برون بخشی این جشنواره با عنوان پیش رویداد و با حضور هئیت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد و معاونت فرهنگی دانشگاه دولتی شهرکرد در دانشگاه آزاد شهرکرد تشکیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =