قیمت طلای جهانی در اوج

قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار افزایش یافت و در مسیر افزایش هفتگی خود قرار گرفت زیرا با کاهش دلار و بازده اوراق قرضه پس از ضعیف‌تر شدن ارقام حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در مسیر افزایش نرخ بهره پس از جولای تردید ایجاد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۴۹۲۴ دلار و۴۰ سنت رسید، طلا تاکنون در این هفته ۰.۴ درصد افزایش داشته است و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۹۲۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

ریزش قیمت طلا و سکه/ حباب سکه تغییر کرد؟

داده‌های وزارت کار ایالات‌متحده نشان داد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده است اما نرخ بیکاری با توجه به افزایش دستمزد نسبتاً قوی از بالاترین سطح هفت ماهه خود عقب‌نشینی کرد.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده از اوج بیش از چهار ماهه خود عقب‌نشینی کرد، در حالی که پس از انتشار این داده‌ها، دلار با ۰.۹ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح بیش از دو هفته اخیر رسید و طلا را برای سایر دارندگان ارز جذاب کرد.

معامله‌گران به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این ماه پایبند بودند، اما نسبت به احتمال افزایش بیشتر از آن تردید داشتند. طلا نسبت به افزایش نرخ های بهره ایالات‌متحده حساس است که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

به گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پیش از تعطیلی بازار بهای هر اونس نقره با ۱.۵ درصد افزایش به ۲۳.۰۸ دلار، پلاتین با یک درصد افزایش به ۹۱۰ دلار و ۷۷ سنت رسید و پالادیوم ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۲۴۸ دلار و ۶۶ سنت رسید.

انتهای پیام

کد خبر: 1188740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =