میلیاردری که می‌خواهد در ماه هتل بسازد

ریچارد برانسون ۷۲ ساله یکی از شناخته‌ شده‌ترین تاجران روی کره زمین است و دهه‌هاست به دلیل ماجراجویی‌های تجاری و شخصی، قهرمان کارهای تفریحی و سرگرم‌کننده لقب گرفته است. این تاجر همه‌کاره بریتامیایی به تازگی رویای بزرگی را در سر می‌پروراند؛ ساخت هتل در ماه.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ ریچارد برانسون رئیس و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین است که عنوان بیش از ۴۰۰ شرکت را در سراسر دنیا از آن خود کرده‌ است. «ویرجین گلکتیک» یکی از زیرمجموعه‌های این گروه و یکی از شرکت‌های پیشتاز در صنایع گردشگری فضایی به شمار می‌رود. نخستین سرمایه‌گذاری برانسون در ۱۶ سالگی در یک مجله به نام دانش‌آموز بود. در فهرست ثروتمندترین افراد جهان مجله فوربس در سال ۲۰۱۲، او در چهارمین جایگاه فرد ثروتمند بریتانیایی قرار گرفت.

ریچارد برانسون چندی پیش هیجان و شغلش را در ویرجین گلکتیک با هم ترکیب کرد و با فضاپیمای شرکتش به لبه فضا پرواز کرد و از این نظر، از شخصیت‌هایی مانند جف بزوس و ایلان ماسک پیشی گرفت. هر چند که براساس گزارش فوربس دارایی او فقط ۳ میلیارد دلار ارزش دارد و چند سال نوری تا رسیدن به میلیاردرهای دیگر فاصله دارد، ولی در رقابت برای رسیدن به فضا همه آنها را شکست داد.

ساخت نخستین هتل فضایی دنیا تا 4 سال دیگر

شکی نیست که برانسون متولد لندن می‌داند که چطور باید رقابت کند و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند. چنانکه چهره خجالتی او همین چند روز پیش که هتل مجللی را در اسپانیا افتتاح کرده بود، کاملا ناپدید شد و از رفتن به حوض فواره هتل دریغ نکرد و حتی برای پذیرایی از مهمانانی که در جشن افتتاحیه دعوت شده بودند، روی صندلی ایستاد.

او در مصاحبه جدیدش می‌گوید: در ۵۰ سال آینده، مردم روی کره زمین باز هم به دنبال طبیعت وحشی خواهند بود و از آنجا که جهان متاسفانه پیشرفته‌تر خواهد شد و دیگر طبیعت وحشی‌ای نخواهد ماند، چالش بزرگ این است که باید سعی کنیم ظاهر آن را هر طور که شده، حفظ کنیم.

شروع کار ویرجین‌ها

خشت بنای اول تجارت برانسون، «ویرجین رکوردز»، یک شرکت ضبط و انتشار موسیقی بود که در سال ۱۹۷۹ تاسیس کرد و در اوایل دهه ۱۹۹۰ آن را فروخت. البته این برند همچنان با مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای متنوع، از باشگاه‌های ورزشی گرفته تا شرکت‌های تلفن همراه، که دارایی‌های مرتبط با گردشگری در آنها برجسته است، باقی ماند. امپراتوری برانسون شامل دو خط هوایی، یک شرکت مسافربری و چندین هتل است. براساس گزارش که وب‌سایت گروه ویرجین منتشر کرد، این شرکت نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار سود داشت که حدود ۲۰ میلیون دلار آن از سوی هتل‌ها تامین شده بود.

برانسون با اشاره به اینکه گروه ویرجین یک شرکت جهانی است، تاکید می‌کند که رابطه بسیار نزدیکی با شخصیت‌های تاریخی مانند کوفی عنان یا نلسون ماندلا دارد و می‌گوید: ما در سراسر جهان دایره‌ای می‌کشیم و سعی می‌کنیم به برخی از مشکلات بزرگ رسیدگی کنیم.

برانسون هرگز یک تاجر محتاط نبوده است. وجهه عمومی او به تصویر یک موسیقیدان یا سیاستمدار معروف نزدیک‌تر است - چیزی که او از آن ابایی ندارد. از زمان آغاز جنگ اوکراین، او دو بار با رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی ملاقات کرده است. و موضع او در برابر برگزیت کاملاً شناخته شده است. وقتی از او پرسیده شد که آیا فکر می‌کند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به کسب‌وکارهایی مانند آنچه که او به تازگی در مایورکا افتتاح کرده است آسیب می‌زند، با قاطعیت پاسخ داد: برگزیت مزایای بسیار کمی داشته است. اگر هم داشته، من هیچ کدام را نمی‌بینم. و به امید روزی که عقل سلیم غالب شود و کسی از ما بپرسد که آیا می‌خواهیم دوباره با اروپا متحد شویم یا خیر.

سفرهای فضایی

ریچارد برانسون از ۲۹ ژوئن گذشته، سفرهای تجاری‌اش را به فضا افتتاح کرد، ولی در همین مدت کم تصمیم گرفته که یک هتل در ماه افتتاح کند. خودش در این مورد می‌گوید: فکر می‌کنم که در ۵۰ سال آینده سفرهایی به ماه وجود خواهد داشت و یک هتل در آنجا خواهم ساخت؛ هتل ویرجین!

او می‌داند که دوری از زمین چگونه است؛ اگر چه شک دارد که آیا این ماجراجویی‌ترین اتفاق زندگی‌اش بوده است یا خیر. او می‌گوید: سفر به فضا رویایی بود که ۲۵ سال طول کشید تا به آن برسم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1189700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =