حجاب باعث کارآمدی بهتر بانوان در جامعه می‌شود/ سریال‌های نمایش خانگی، عامل جریان‌های ضدفرهنگ

بانوان فعال منتخب عفاف و حجاب گفت: حجاب علاوه بر دوری از حاشیه‌های نا امن جامعه باعث اعتماد به نفس و کارآمدی هرچه بهتر بانوان در جامعه می‌شود.

زینب نیفی فعال منتخب عفاف و حجاب در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز گفت: با توجه به آیات و روایات متعدد؛ دین اسلام دینی نیست که زن را فردی خانه نشین خطاب کند، بلکه زن و جایگاه زن را با شناخته شدن در جامعه معرفی می‌کند. شناساندن به کارآمدی کمال عفت و پاکدامنی و انجام فعالیت‌های روزمره در کنار مردان که این عفت را در کلام، نگاه، برخورد متقابل و ... می‌توان شناخت.

وی افزود: عفت و حجاب فقط مختص بانوان نیست و لازم است آقایان هم عفت را در جامعه حفظ کنند و پاسدار این مهم باشند.

مسئول امور بانوان اداره آموزش و پرورش آبادان ادامه داد: برای اینکه زن در جامعه مورد اذیت و آزار قرار نگیرد و در عین حال بتواند فعالیت های اداری، فرهنگی و اجتماعی داشته باشد باید حجاب را سرلوحه خود قرار دهد چرا که حجاب علاوه بر دوری از حاشیه‌های نا امن جامعه باعث اعتماد به نفس و کارآمدی هرچه بهتر بانوان در جامعه می‌شود.

معلم جوان خوزستانی عنوان کرد: همواره در طول زندگی سعی بر این داشتم که یک بانوی اسلامی  ایرانیِ موفق و در تراز انقلاب اسلامی باشم؛ یعنی پیوسته برنامه ریزی داشته باشم، قرآن را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهم و همیشه در جهت منویات امام امت خود عمل کنم.

نیفی تصریح کرد: ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و حاکمیت ما یک حاکمیت اسلامی با قوانینی مبتنی بر همین موضوع است و عمل به قانون وظیفه شهروندی هر فردی است که در جامعه دارد. زندگی می کند.

وی ادامه داد: خانم ها با حجاب شان علاوه بر استحکام بنیاد خانواده خود باعث استحکام زندگی دیگران هم می شوند چرا که وقتی خانمی حجابش را رعایت نکند و با بی حجابی باعث نگاه های بد و اغفال مردان دیگر شود یک خانواده ممکن است بخاطر این نگاه مرد و نوع پوشش زن از هم فرو بپاشد. لیکن حجاب باعث تحکیم زندگی افراد زیادی می شود.

وی با گله مندی از مسئولین و متولیان امر گفت: مسئولین باید به شاخص های حجاب و عفاف دقت بیشتری داشته باشند، همانطور که دقت می‌شود هیچ مدیری فساد مالی نداشته باشد؛ تخلف اداری نداشته باشد، حجاب و رعایت نکردن آن را جزو شاخص ها و اولویت های اعطای مسئولیت به افراد قرار دهند، و با افرادی که حجاب را در ادارات و سازمان های دولتی رعایت نمی کنند برخورد جدی صورت بگیرید.

نیفی با بیان اینکه در کشور ما جلسات گرفته می‌شود ولی درغرب اجرا می شود، اظهار کرد: در کشور اسلامی که باید رسانه، سینما و دستگاه‌های مختلف در اختیار ترویج مبانی اسلامی باشد متاسفانه شاهد یک فضای افسارگسیخته و ناآرام فرهنگی هستیم که باعث شده تفکرات غربی در بدنه فرهنگی رخنه کند و ماحصل آن بشود برخی سریال‌های سینما خانگی ما که کمتر نظارتی بر آن نیست و خود یک تنه باعث حرکت ضد فرهنگی و اسلامی در جامعه ما باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان و متولیان امر باید به دنبال اصحاب فکر و اندیشه و متخصصین حوزه عفاف حجاب بروند و از آنان طلب همکاری و همراهی کنند تا بلکه این حلقه مفقوده فرهنگی به کمک مردم و افراد کف جامعه به یک ثبات نسبی برسد

انتهای پیام/

کد خبر: 1189760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =