تمدید مهلت انتخاب رشته در آزمون دستیاری پزشکی برای سومین بار

فرصت انتخاب رشته_ محل پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی برای بار سوم تمدید شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شده است و پس از اعلام نتایج اولیه در ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ داوطلبان مجاز در دو بازه زمانی ۱۱ تا ۱۷ تیر و ۲۱ تا ۲۵ تیر فرصت داشتند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

۲۵ تیرماه؛ آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دستیاری

مرکز سنجش آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای جدید زمان جدید انتخاب رشته محل و ویرایش در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی را اعلام کرد.

به این ترتیب آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته محل در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی شده اند می‌توانند از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۸ تیر تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و مطالعه دفترچه انتخاب رشته نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل اقدام کنند.

نکته: آن دسته از داوطلبانی که دوره پزشکی عمومی خود را با سهمیه بومی مناطق محروم پذیرفته شده اند و بر اساس قوانین مندرج بر روی سایت مجاز به شرکت و انتخاب رشته محل شده اند، به نکات زیر توجه کنند:

۱. مشمولین قانون یاد شده مجازند در هریک از سهمیه‌های اعمالی (آزاد و یا قانون برقراری عدالت آموزشی) اقدام به انتخاب رشته محل در آزمون کنند.

۲. با لحاظ ماده ۳ قانون اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی مصوب ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ که مقرر داشته، «پذیرفته شده سهمیه این قانون که حائز شرایط آئین نامه‌های استعدادهای درخشان مصوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، صرفاً در همان سال فارغ التحصیلی مجازند در آزمون‌های دستیاری تخصصی در رشته مورد نیاز دانشگاه / دانشکده علوم پزشکی محل تعهد شرکت کنند و در صورت قبولی، مجموع تعهدات دو مقطع را پس از فارغ التحصیلی در محل تعهد به صورت آموزشی یا درمانی سپری کنند»:

بنابراین اولاً مشمولین ضوابط استعداد درخشان صرفاً در رشته‌های مورد نیاز دانشگاه محل انجام خدمت امکان شرکت در آزمون و ادامه تحصیل را داشته و در صورت عدم نیاز دانشگاه محل خدمت، ادامه تحصیل ایشان فاقد محمل قانونی است.

ثانیاً، در صورت ادامه تحصیل در چهارچوب ضوابط ابلاغی (اعم از ادامه تحصیل با بهره مندی از سهمیه آزاد و یا قانون برقراری عدالت آموزشی) مکلف هستند پس از فراغت از تحصیل، تعهدات در دو مقطع را در محل اعلامی دانشگاه محل تعهد مقطع اولیه به اتمام رسانند.

چنانچه داوطلب به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل اقدام نکند به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

در پنجاهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ۱۳ هزار و ۴۱ نفر داوطلب ثبت نام کرده بودند که حدود ۱۱ هزار نفر از این افراد مجاز به انتخاب رشته شده اند، ظرفیت پذیرش در پنجاهمین دوره دستیاری ۴ هزار و ۶۱۲ نفر و میزان اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم یک هزار و ۲۴۲ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =