قیمت طلای جهانی افزایشی شد

قیمت طلا امروز (چهارشنبه) از بالاترین سطح یک تا ۱.۵ ماهه جلسه قبل کاهش یافت و دلار نیز اندکی تقویت شد و این در شرایطی بود که سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که قرائت‌های اخیر اقتصادی ایالات‌متحده باعث توقف افزایش نرخ فدرال رزرو شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۸ درصد کاهش به ۱۹۷۳ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۹۷۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. البته قیمت طلا در روز سه‌شنبه با ۱۹۸۴ دلار و ۱۹ سنت به بالاترین حد خود از ۲۴ ماه مه رسید.

قیمت سکه، طلا و دلار سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲

شاخص دلار در روز سه‌شنبه از پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته بالاتر رفت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرد.

خرده فروشی ایالات‌متحده در ماه گذشته کمتر از حد انتظار و ۰.۲ درصد افزایش یافت در حالی که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار ۰.۵ درصدی را داشتند.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار در IG گفت: در حالی که انتظار می‌رود در نشست ۲۶ جولای فدرال رزرو ۲۵ واحد افزایش نرخ داشته باشد، بانک مرکزی ایالات‌متحده انتظار می‌رود لحن جنگ طلبانه خود را حفظ کند که می‌تواند روند صعودی طلا را به چالش بکشد.

طبق نظرسنجی رویترز از ۱۰۶ اقتصاددان، افزایش نرخ بهره در ۲۶ جولای به محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد  آخرین افزایش فدرال رزرو در چرخه انقباض فعلی خواهد بود. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، ییپ گفت: «قیمت طلا ممکن است مجبور شود سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار را بازیابی کند تا اطمینان بیشتری برای خریداران ایجاد کند.» چین اعلام کرد که برنامه‌هایی برای تثبیت رشد در ۱۰ بخش از جمله خودرو و فولاد تدوین خواهد کرد زیرا آنها با مشکلاتی مانند تقاضای ناکافی و کاهش درآمد مواجه هستند.

در بازار سایر فلزات، نقره و پلاتین هر دو به ترتیب با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۵.۰۶ دلار و ۹۸۲ دلار و ۲۲ سنت در هر اونس رسیدند و پالادیوم تقریباً یک درصد کاهش یافت و به ۱۳۰۶ دلار و ۹۷ سنت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =