روند نزولی قیمت طلا و سکه تا چه زمانی ادامه دارد؟/ عوامل موثر در رکود حاکم بر بازار

کارشناس و پژوهشگر اقتصادی گفت: اگر تصمیم‌های رئیس کل بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به صورت جدی اجرا شود، می‌تواند بر کنترل بازار ارز تاثیر داشته باشد.

حجت الله فرزانی کارشناس و پژوهشگر اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار طلا اظهار کرد: قیمت طلا به دو عامل نرخ ارز و قیمت طلای جهانی وابسته است. بنابر تغییرات این دو عامل قیمت طلا نیز تغییر می‌کند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه طی روزهای آینده/ سرمایه‌گذاری در کدام بازار سوددهی بیشتری دارد؟

وی با اشاره به اینکه عمده تغییرات قیمت طلا در ایران بر اساس قیمت دلار است، گفت: در حال حاضر باتوجه به در پیش گرفتن سیاست‌های رقابتی تقاضا برای ارز کاهش یافته، قیمت دلار نیز باتوجه به سیاست‌های فعلی بانک مرکزی و دسترسی به منابع ارزی به ثبات رسیده است. اگر تصمیم‌های رئیس کل بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به صورت جدی اجرا شود، می‌تواند بر کنترل بازار ارز تاثیر داشته باشد.

فرزانی درباره پیش‌بینی بازار طلا و ارز بیان کرد: موضوع حفظ ثبات در بازارهای سرمایه در آینده به شیوه مدیریتی بانک مرکزی وابسته خواهد بود البته کنترل تقاضا نیز تاثیر گذار است و در حال حاضر معاملات در بازار طلا کاهش یافته است.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به اینکه در وضعیت فعلی کدام بازار برای سرمایه گذاری بهتر است، گفت: باتوجه به رکودی که در کلیت بازارهای مالی، وجود دارد؛ فعلا صندوق‌های با درآمد ثابت ها و بانک‌ها این روزها بهترین روش برای سرمایه گذاری هستند.

وی افزود: البته اگر نقدینگی افزایش پیدا کند سرمایه گذاران باید از صندوق ها خارج و وارد بازار سرمایه شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =