آیین‌نامه سرآمدان آموزشی در حوزه دانشجویی تا پایان مردادماه ابلاغ می‌شود

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از ابلاغ آیین‌نامه سرآمدان آموزشی در حوزه دانشجویی تا پایان مردادماه خبر داد.

اردوان ارژنگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر آیین‌نامه شورای صنفی و شیوه‌نامه‌های این حوزه بازنگری شده، اظهار کرد: همچنین شیوه‌نامه همیار دانشجویی و شورای انتقال دانشجویان خارج به داخل در دستور کار سازمان امور دانشجویان قرار گرفته است. آیین‌نامه جامع انتقال دانشجویان داخل نیز بازنگری و به دانشگاه‌ها ارسال شده است.

بیشتر بخوانید:

آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان ابلاغ شد

وی ادامه داد: آیین‌نامه شورای صنفی و شیوه‌نامه و شیوه‌نامه همیار دانشجو و آیین‌نامه جامع انتقال و میهمانی دانشجویان داخل در حال حاضر اجرا شده است. کمیسیون موارد خاص، دستورالعمل جامع ایفای تعهد رایگان در حوزه آموزش رایگان را نیز در دستور کار داریم.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: آیین‌نامه سرآمدان آموزشی برای اولین بار تدوین شده است و تا ۲ هفته دیگر ابلاغ خواهد شد. شیوه نامه این آیین‌نامه نهایتا تا ۵ هفته دیگر به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی درباره جزئیات آیین‌نامه سرآمدان آموزشی بیان کرد: آموزش عالی دارای سرآمدان آموزشی در حوزه اساتید، سرآمدان فرهنگی، سرآمدان پژوهشی است. با دستور وزرای علوم، سرآمدان آموزشی در حوزه دانشجویی تدوین شود؛ به طوری حوزه‌های دانشجوی آموزشی سرآمد، دانشجوی پژوهشی سرآمد، دانشجوی فرهنگی را پیش رو داریم و ممکن است دانشجو در یکی از این حوزه‌ها سرآمد شود.

ارژنگ بیان کرد: درصورتی که دانشجو در تمامی موارد فوق سرآمد شود، عنوان سرآمد ویژه به وی تعلق خواهد گرفت. دانشجوی نمونه از بین سرآمدان ویژه که از دانشگاه‌های سراسر کشور گلچین شده‌اند؛ انتخاب می‌شود. در این صورت آیین‌نامه سرآمدان با آیین‌نامه دانشجوی نمونه متصل خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیلاتی که به دانشجویان در بخش سرآمدان ویژه ارائه می‌شود، گفت: تسهیلات رفاهی، آموزشی و پژوهشی برای این گروه از دانشجویان در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در بخش رفاهی تسهیلاتی مانند تخفیف در خوابگاه یا هزینه غذا برای این دانشجویان در نظر گرفته شده است. این تسهیلات در بخش فرهنگی شامل تخفیف در اردو، در بخش آموزشی شامل امکان ادامه تحصیل، در بخش پژهشی شامل فرصت‌های مطالعاتی خواهد شد. حدود ۳۰ مورد از تسهیلات این چنینی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و تنها به ارائه لوح تقدیر بسنده نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191615

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =