چطور از پوستمان در برابر آفتاب تابستان محافظت کنیم؟/ مانیتورها و گوشی‌های تلفن همراه هم منبع فرابنفش هستند

متخصص پوست و مو گفت: درصد SPF ضد آفتاب‌ها تفاوت چندانی در اثرگذاری آن‌ها ایجاد نمی‌کند. آنچه اهمیت دارد، استفاده مدام هر سه ساعت است تا بتوان مانع تخریب، پیری و سرطان‌های پوستی شد.

شهرام آریایی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص آسیب‌های اشعه یو وی یا فرابنفش گفت: یکی از علت‌هایی که باعث افزایش سرطان‌های پوست می‌شود، قرار گرفتن در معرض اشعه یو وی است. ما توصیه می‌کنیم که از زمان بیداری تا زمان خواب هر سه ساعت از  کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

عین اللهی: احتمال تعطیلی به دلیل گرمای هوا/ تمام مراکز درمانی آماده باش هستند

وی درباره ضدآفتاب مناسب توضیح داد: درصد SPF ضد آفتاب‌ها تفاوت چندانی در اثرگذاری آن‌ها ایجاد نمی‌کند. آنچه اهمیت دارد، استفاده مدام هر سه ساعت است تا بتوان مانع تخریب، پیری و سرطان‌های پوستی شد.

متخصص پوست عنوان کرد: منبع اشعه تنها آفتاب نیست و مانیتورها، تلویزیون، گوشی‌های تلفن همراه و لامپ‌ها می‌توانند با شدت کمتر آسیب‌زا باشند بنابراین توصیه ما استفاده از ضدآفتاب از صبح تا تاریکی کامل در شب است.

وی با اشاره به اینکه مردان هم باید استفاده از ضدآفتاب را جدی بگیرند، گفت: در برخی مشاغل افراد در معرض مدام آفتاب قرار دارند و این دسته افراد باید علاوه بر استفاده از ضدآفتاب، استفاده از کلاه را جدی بگیرند.

متخصص پوست توضیح داد: قرار گرفتن در معرض یو وی باعث تخریب رشته‌های الاستین پوست می‌شود که همین موضوع یکی از علت‌های پیری است  و این آسیب‌ها غیرقابل برگشت هستند.

به گزارش ایسکانیوز، براساس آمار سامانه‌های هواشناسی در این روزها سطح اشعه یو وی و فرابنفش افزایش پیدا کرده و کارشناسان توصیه می‌کنند که تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و در صورت لزوم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را جدی بگیرید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1192175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =