قیمت طلا و سکه دوباره صعودی می‌شود؟/ صندوق‌های طلا بهترین روش برای سرمایه‌گذاری

کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش بینی می‌شود قیمت طلا در شش ماه آینده با یک ثبات نسبی پیش برود مگر اینکه دچار بحران‌های سیاسی یا تحولاتی شویم که این اتفاقات را نمی‌توان پیش بینی کرد.

حسین نصیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار طلا و سکه اظهار کرد: بازار طلای ایران متاثر از دو عامل طلای جهانی و نرخ ارز داخلی است.  قیمت طلای جهانی تحت تاثیر سری اتفاقات و بحران‌های سیاسی است، که در حال حاضر طلای جهانی در همان نرخ ۱۹۰۰ انسی در نوسان و ثبات است البته باتوجه تحولاتی که در اوکراین و ارتباط بین چین و آمریکا رخ می‌دهد  بر آینده طلای جهانی تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید:

سکه و طلا دوباره ارزان شد/ رکود شدید بازار در کنار افت قیمت‌ها

وی با بیان اینکه فعلا نمی‌توان قیمت طلای جهانی را پیش‌بینی‌ کرد، تصریح کرد: نرخ ارز نیز در اقتصاد ایران به بحث آزادسازی منابع ارزی ایران و سایر کشورها بستگی دارد، بنابراین انتظار می‌رود نرخ ارز در آینده ثبات یا کاهش داشته باشد.

نصیری با اشاره به اینکه کاهش نرخ ارز تا حدودی سبب کاهش قیمت‌ها خواهد شد، تصریح کرد: دولت برای اینکه بتواند تورم ۴۰ درصدی را کنترل کند، نرخ ارز را به احتمال زیاد در همان کانال ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان کنترل خواهد کرد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بنابراین انتظار می‌رود قیمت طلا در شش ماه آینده با یک ثبات نسبی پیش برود مگر اینکه دچار بحران‌های سیاسی یا تحولاتی شویم که این اتفاقات را نمی‌توان پیش بینی کرد.

نصیری با بیان اینکه در نیمه دوم سال با رشد بازار سرمایه مواجه خواهیم بود، توصیه کرد: بهترین بازار برای سرمایه گذاری در وضعیت فعلی صندوق های طلاست زیرا ریسک نگهداری آن کمتر است و همان نوسانات طلا را نیز دارد. طلای آب شده و دست دوم نیز انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =