آمریکا: رویکردمان در برابر ایران تغییری نکرده است

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بار دیگر با مثبت خواندن توافق میان تهران - واشنگتن درباره تبادل زندانیان اعلام کرد رویکرد کلی دولت بایدن در قبال ایران تغییر نکرده و کماکان مبتنی بر بازدارندگی، فشار و دیپلماسی است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه دولت جو بایدن روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در محل وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن در جمع خبرنگاران، گزارش اخیر روزنامه وال‌استریت‌ژورنال که مدعی کاهش غنی سازی اورانیوم ایران شده بود، تایید نکرد.

بیشتر بخوانید:

 آمریکا: حل‌وفصل مسئله زندانیان در ایران با مذاکرات هسته‌ای ارتباطی ندارد

بلینکن تصریح کرد: هیچ چیز در مورد رویکرد کلی ما در مقابل ایران تغییر نکرده است. ما همچنان سیاست بازدارندگی، فشار و دیپلماسی را دنبال می کنیم. ما همچنان متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم. ما همچنان حکومت ایران را به دلیل نقض مکرر حقوق بشر، حمایت مالی از تروریسم، اقدامات بی ثبات کننده در منطقه، ارائه پهپاد به روسیه جهت استفاده علیه اوکراین و اقدامات منفی دیگر مسوول می دانیم.

وزیر امور خارجه دولت دموکرات بایدن افزود: ما به صورت واضح اعلام کرده ایم که برای ایجاد فضای مناسب برای دیپلماسی، ایران باید تنش ها را کاهش دهد. انتقال شهروندان آمریکایی از زندان به حبس خانگی به هیچ یک از سیاست های ما در مورد ایران ربط ندارد. وزارت خارجه آمریکا تمام تلاش خود را برای آزادی همه کسانی که به صورت ناعادلانه بازداشت شده اند، انجام خواهد داد.

بلینکن ادامه داد:  هفته گذشته ما تایید کردیم که ایران ۵ شهروند آمریکایی را از زندان به حبس خانگی منتقل کرده است. سیامک نمازی، عماد شرقی و مراد طاهباز و دو نفر دیگر. یکی از این افراد به مدت هشت سال در ایران زندانی بوده است. هیچ یک از این افراد نباید در ایران زندانی می شدند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: اگرچه انتقال این افراد از زندان یک  گام مثبت است اما آنها هنوز به خانه باز نگشته اند. ما به نظارت به وضعیت ادامه خواهیم داد و  تا زمانی که شهروندان آمریکایی به خانه بازنگشته اند، از تلاش های خود دست بر  نخواهیم داشت.

کد خبر: 1194156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =