بورس بازهم نزولی شد / کاهش ۳۴۷۹ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۳۴۷۹ واحد همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکشنبه (۲۹ مرداد) شاخص کل بورس با افت ۲۷۲ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۹۵۷ هزار و ۲۳۷ واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بورس از سایر بازارها عقب افتاده است / بی‌توجهی دولت به بازار سرمایه

شاخص کل هم وزن نیز با افت بیش از ۷۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۶۷ هزار و ۲۷۹ واحدی ایستاد.

 کاهش ۳۴۷۹ واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش دیروز، امروز هم در روند کاهشی قرار گرفت و شاخص کل در پایان معاملات با عقب‌نشینی ۳۴۷۹ واحد به رقم یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۳۰ واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش ۳۴۲۷ واحد به رقم ۶۷۳ هزار و ۵۸۵ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۸۹۴ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۸.۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۹۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۵۶۳ میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۱۸ صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۵۱ صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور ۱۳ صدم درصد عقب نشست. شاخص بازار اول بورس با یک دهم درصد کاهش همراه شد و شاخص بازار دوم بورس ۲۶ صدم درصد افت کرد.

امروز نمادهای ایران خودرو و شستا بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، بانک پاسارگاد، انفورماتیک ایران و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص با ۸۹ واحد کاهش به رقم ۲۵ هزار و ۱۳ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و ۳۷۳ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۴۳۹ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۳ میلیارد سهام در قالب ۲۳۶ هزار معامله و به ارزش ۳۵۲۲ میلیارد تومان دادوستد کردند. امروز شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس نسبت به روز گذشته ۳۶ صدم درصد کاهش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن ۴۹ صدم درصد افت کردند، شاخص بازار اول فرابورس ۹ دهم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس ۱۲ صدم درصد افت کرد.

نمادهای جهان فولاد سیرجان، ایران خودرو دیزل، مالی سپهر صادرات، مس سرچشمه، بیمه پاسارگاد، پخش البرز و سیمان ساوه به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به‌جای گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =