تشکیل میز انتخابات با حضور احزاب سیاسی ویژه دانشجویان/ مسائل جهان اسلام با حضور طلاب خارجی بررسی می‌شود

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تشریح جزئیات برگزاری بیست و چهارمین نشست سالیانه گفت: میز انتخابات در این دوره از نشست تشکیل می‌شود که نمایندگان احزاب سیاسی در آن حضور یافته و درباره انتخابات مجلس گفت‌وگو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  معین رضیئی در نشست خبری  بیست و چهارمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که امروز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه برگزار شد، گفت: ما تلاش بسیاری کردیم تا این دوره با سالهای گذشته تفاوت موضوعی داشته باشد. 

بیشتر بخوانید:

نمایندگان منافع ملت را فدای منافع شخصی کردند/ کنار گذاشتن گروه‌های انقلابی برای تثبیت جایگاه

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل عنوان کرد: این دوره از ۱ تا ۶ شهریور ماه با حضور ۴۰۰ دانشجوی عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه بیست‌وچهارمین دوره سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با شعار "همدلی با مردم، تقویت انسجامی، مظهر عقلانیت در حکمرانی" برگزار خواهد شد، گفت: این دوره در دانشگاه قم برگزار می‌شود. 

رضیئی افزود: بخش اول شعار مربوط به چالش اصلی ما در سال های اخیر یعنی کاهش سرمایه اجتماعی است. این در حالی است که توجه به مردم باید سرلوحه مجموعه اقدامات دولت و مسئولان قرار گیرد. 

این فعال دانشجویی ادامه داد: به ویژه اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌رو است، افزایش مشارکت و حضور پرشور مردم در این انتخاب اهمیت بسیاری دارد. 

وی گفت: در حالی که تمام دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند، همدلی با مردم و انسجام ملی بسیار حائز اهمیت است. کشور برای رسیدن به اهداف مختلفی از جمله سیاسی، بین‌المللی، اجتماعی و غیره نیازمند مشارکت مردم و حضور آنها در صحنه‌های مختلف است. 

رضیئی با بیان اینکه امسال کمیسیون‌های فرهنگی و بین‌الملل به کمیسیون‌های قبلی اضافه شده است، گفت: در سال‌های گذشته‌های کمیسیون‌های آموزش، روابط عمومی، سیاسی و تشکل‌ها در دوره‌های سالانه فعال بودند، اما امسال باتوجه به موضوعات روز تصمیم گرفتیم، این دو کمیسیون نیز اضافه شود. 

دبیر اتحادیه انجمن‌های سالامی دانشجویان مستقل عنوان کرد: هر سال توجه و تمرکز نشست سالانه بر موضوعات و محورهای سیاسی یا انتخابات یا مطالبه‌گری بوده اما امسال با توجه به رخ دادن وقایع تلخ سال گذشته در دانشگاه‌ها، قصد داریم کمیسیون تشکیلات را با هدف تربیت نیروی تشکیلاتی، فعال‌تر کنیم. 

وی افزود: بنابراین پنل‌های تخصصی در کمیسیون‌های مختلف تشکیل خواهد شد تا عملکرد دستگاه‌های مختلف کشور در یک سال گذشته مورد نقد و بررسی قرار گیرد. 

رضیئی با تصریح بر اینکه جلسات پرسش و پاسخ صریح با مسئولان در بیست‌وچهارمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار خواهد شد، گفت: در این راستا مهمانان ویژه‌ای در دوره حضور دارند که از جمله آنان می‌توان به جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، احمد نادری نماینده مجلس شورای اسلامی، ساعی عصو شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقویان رئیس سیما فیلم اشاره کرد.

این فعال دانشجویی گفت: پنل‌های تخصصی پیرامون انتخابات مجلس تشکیل می‌شود که در هر کدام موضوعات مختلف به صورت تخصصی بررسی خواهندشد. موضوعاتی مانند چالش‌های فعالیت مجلس دوازدهم، مجلس دوازدهم و حکمرانی فضای مجازی، مجلس دوازدهم و نظام موضوعات حوزه زنان و خانواده، مجلس دوازدهم و عدالت آموزشی. 

وی اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم تا در این دوره ترکیبی از  نمایندگان مجلس، کارشناسان و مسئولان حضور داشته باشند. 

رضیئی ادامه دهد: علاوه بر آن، میز انتخابات نیز در این دوره تشکیل می‌شود که در نمایندگان احزاب سیاسی در آن حضور یافته و درباره انتخابات مجلس گفت‌وگو خواهد شد. 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه قصد داریم از هر حزب سیاسی یک نماینده در میز انتخابات حضور داشته باشد تا پاسخ دهند اگر هم حزبی‌های آنان به مجلس راه یابند، چه برنامه‌هایی برای حل مشکلات کشور دارند، گفت: در این راستا، افرادی از احزابی مانند ندا، اصلاحات، اصولگرا، پایداری دعوت شده است. 

وی با اشاره به حضور دانشجویان دختر و دبیران واحد خواهران اتحادیه مطرح کرد: پنل تخصصی با موضوعات زنان و با هدف تقویت مبانی معرفی برای زنان تشکیل خواهد شد. همچنین پنلی برای بررسی سیاست‌های جمهوری اسلامی در حوزه زنان برگزار خواهد شد. 

رضیئی اضافه کرد: همچنین پنل‌های تخصصی با موضوعات عدالت اجتماعی، اقتصاد در مبانی اسلام، آزادی در اندیشه، آزادی فردی و جمعی، حقوق اسلامی و غیره برگزار می‌شود. 

وی بیان کرد: کمیسیون روابط عمومی بیشتر مهارتی و کارگاهی است. اما در کمیسیون بین المللی تلاش داریم تا میزبان تعدادی از دانشجویان و طلاب خارجی مشعول به تحصیل در دانشگاه‌های کشور باشیم تا مسائل جهان اسلام مورد نقد و بررسی قرار گیرد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1195150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =