تکلیف قیمت گندم مشخص می‌شود؟ / وعده‌های مسئولان برای تعیین قیمت

عضو شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در خصوص قیمت گذاری گندم گفت: قرار است امروز در خصوص قیمت ۳۲ کالای اساسی بخصوص گندم تصمیم گیری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، علیرغم وعده‌های دولت برای افزایش نرخ خرید تضمینی گندم اما این نرخ هنوز تغییر نکرده و کماکان بر نرخ قبلی خود مانده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت خرید تضمینی گندم افزایش می‌یابد؟ / گندمکاران گلایه‌مند از وعده‌های تکراری

البته ناگفته نماند که تاکنون چندین جلسه درباره قیمت گندم برگزار شده اما نه تنها تاکنون هیچ تغییری در قیمت این محصول ایجاد نشده است، بلکه این موضوع موجب ناامیدی گندمکاران از آینده بازار این محصول شده است.

موضوعی که باعث شده تا صدای گندمکاران درآید و ابراز کنند که دیگر گندم خود را به دولت نخواهند فروخت.

در این شرایط، برخی از فعالان صنفی حوزه کشاورزی بحث نرخ خرید گندم در سال زراعی جدید را پیش کشیده‌اند و به رقم ۲۵ هزار تومان اشاره کرده‌اند.

رضازاده عضو شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در خصوص قیمت گذاری گندم گفت: قرار است امروز در خصوص ۳۲ کالای اساسی بخصوص گندم تصمیم گیری شود. اعضای شورای قیمت گذاری گندم متشکل از ۹ عضو است که این اعضاء ۴ عضو از نمایندگان تشکل‌های مختلف کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین ۲ نماینده از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر البته بدون حق رأی هستند.

او در خصوص تاخیر در اعلام نهایی قیمت گندم گفت: این موضوع به دلیل بررسی بیشتر به تعویق افتاده است در واقع تعیین قیمت تضمینی محصولات اساسی کشاورزی به در نظر گرفتن معیارهایی از جمله هزینه‌های واقعی تولید و سود متعارف، تعیین نحوه خرید توسط بخش دولتی و ... بستگی دارد.

عضو شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی گفت: هزینه تولید در اکثر نقاط کشور  وابستگی به اقلیم مختلف دارد و این قیمت در کمیسیون با نظر نمایندگان و اعضای قیمت گذاری مورد بحث قرار می‌گیرد.

رضازاده گفت: امیدواریم قیمت گندم امروز نهایی و احتمالا یکی دو محصول دیگر هم هفته آینده بررسی شود.

به گفته او، قیمت تضمینی برای ۳۲ قلم محصول تعیین می‌شود و گندم یکی از آنهاست، ولی نرخ نان را شورای آرد ونان تعیین می‌کند و ربطی به شورای قیمت گذاری گندم ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =