بورس چه آینده‌ای پیش‌رو خواهد داشت؟/ بهترین روش سرمایه گذاری در بازارهای غیرمالی

کارشناس اقتصادی گفت: وضعیت فعلی بورس، به شدت نوسانی است و باتوجه به شرایط اقتصادی وضعیت کشور ریسک بالایی برای سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد.

میثم رادپور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت کنونی بازار بورس اظهار کرد: بورس در حال حاضر به شدت نوسانی است و باتوجه به شرایط اقتصادی وضعیت کشور ریسک بالایی برای سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بورس رشد می‌کند یا سقوط؟ / پیش‌بینی روند بازار سرمایه در هفته‌های آتی

وی با اشاره به اینکه تورم تاثیر زیادی در بازار بورس گذاشته شده است، بیان کرد: دارایی های غیرمالی مانند املاک، خودرو، طلا و سکه به سرعت خودشان را با تورم تطبیق می‌دهند، اما در بورس اینگونه نیست چون یک دارایی مالی محسوب می‌شود و ریسک بالایی برای سرمایه گذاری خواهد داشت.
 

رادپور تصریح کرد: متاسفانه ۱۰ سال است که بازار بورس رشدی نداشته است و این باعث شده است وضعیت بازار بورس بدین شکل درآید. سرمایه گذاران این بازار را محل مناسبی برای سرمایه گذاری نمی‌دانند. فلزات گران‌بها، خودرو، مسکن و غیره به کالای سرمایه تبدیل شده است و همین موضوع سبب شده است افراد برای سرمایه گذاری به سراغ این کالاها بروند تا به سراغ بورس.
 

کارشناس اقتصادی بابیان اینکه اخبار خوب هم دیگر تاثیری در بازار بورس ندارد،‌گفت: تا زمانی که گشایشی در اقتصاد کشور نباشد وضعیت بازار بورس نیز تغییری نخواهد کرد.

رادپور بیان کرد: بورس مدت طولانی است که روند منفی دارد، در واقع بورس از بخش تولید ناامید شده است و تا زمانی که رشد تولید در کشور منفی باشد وضعیت بورس درست شدنی نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =