پذیرش اتباع غیرایرانی در کنکور ۱۴۰۲ چه شرایطی دارد؟

شرایط و ضوابط پذیرش اتباع غیرایرانی در کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شرایط و ضوابط پذیرش اتباع غیرایرانی در کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد. بر این اساس همه اتباع غیرایرانی شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ،علاوه بر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون و شرایط و ضوابط اتباع خارجی (مندرج در دفترچه راهنمای شماره ۱) لازم بوده شماره فراگیر خود را که در کارت اقامت قانونی درج شده است، در قسمت مربوط وارد کرده باشند، در غیر این صورت پذیرش آنان لغو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پذیرش دانشجو در دانشگاه علامه طباطبائی چه شرایطی دارد؟

فقط «اتباع غیر ایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران» و دارای «اقامت قانونی» مجاز به ثبت‌نام و یا شرکت در آزمون سراسری بوده و در صورت شرکت اتباع غیر ایرانی مقیم سایر کشورها، پذیرش آنان «لغو» می‌شود. اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند.

بدیهی است در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی واقع در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی همان سال، «لغو» می‌شود.

توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در درگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته‌های خاص و غیرمجاز اکیداً ممنوع است. توضیح و فهرست این رشته‌ها، در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.

 مطابق مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پذیرفته‌شدگان غیرایرانی آزمون سراسری در دوره‌های روزانه (در تمامی رشتهها و مقاطع تحصیلی غیرپزشکی) مؤظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیأت امنای دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداکثر به میزان ۸۰ درصد شهریه‌های دوره‌های نوبت دوم (شبانه) هستند (در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پرداخت شهریه تابع مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.)

انتهای پیام/

کد خبر: 1195583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =