پرداخت وام اربعین به ۱۰۴ دانشجوی علوم پزشکی/ دانشجویان تا یک ماه برای دریافت وام فرصت دارند

معاون تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۱۰۴ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی وام اربعین دریافت کردند.

حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آمار پرداخت وام‌ اربعین به دانشجویان اظهار کرد: سهمیه صندوق رفاه دانشجویان برای دانشگاه‌های علوم پزشکی ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است و برای هر دانشجو هم ۴ میلیون در نظر گرفته‌ایم. این در حالی است که سال گذشته سرانه وام اربعین برای هر دانشجو ۳ میلیون تومان بود. 

بیشتر بخوانید:

درخواست معاون فرهنگی وزارت علوم برای تسهیل حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در راهپیمایی اربعین

وی ادامه داد: توزیع وام دانشجویی بر عهده معاونت فرهنگی- دانشجویی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است. سهمیه بندی دانشگاه‌ها نیز بر اساس عملکرد سال گذشته و جمعیت آنها بوده است.

رئیسی درباره آمار پرداخت وام اربعین به دانشجویان عنوان کرد: تا کنون چهار دانشگاه البرز، قم، یزد و بوشهر به صورت کامل وام اربعین را به دانشجویان پرداخت کرده‌اند. بنابراین ۱۰۴ دانشجو وام دریافت کرده که مبلغ آن حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.

معاون تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت اضافه کرد: اسناد ۲۸ دانشگاه هم روز گذشته به صندوق رفاه دانشجویان ارسال شده و کارشناسان مربوطه نیز در حال بررسی مدارک هستند. حدود ۴۷۴ دانشجو مدارک خود را ارسال کرده و مبلغ یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون تومان در چند روز آینده به آنان پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته وام دیر پرداخت شد و مشکلاتی را برای آنان ایجاد کرد، این موضوع یکی دغدغه اصلی برخی از دانشجویان است. امسال برای حل این مشکل، دانشجویان قبل از اعزام به سفر هم می‌توانند این وام را دریافت کنند.

رئیسی عنوان کرد: بر اساس آیین نامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بعد از انجام سفر و رویت مهر در پاسپورت یا گذرنامه نیز وام به دانشجویان پرداخت شود. 

معاون تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت ادامه داد: امسال این ماده را اجرا نکردیم تا دانشجویان قبل از سفر بتوانند وام اربعین را دریافت کنند. برای این موضوع هم ۲ شرط ثبت اطلاعات فردی در سامانه سماح و ارسال معرفی نامه برای این دانشجو به صندوق توسط معاونت دانشجویی را در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه امسال به دانشگاه‌ها اجازه داده شد تا ۲ سند را تنظیم کنند، گفت: دانشگاه‌ها یک سند برای اینکه دانشجویانی که قبل از سفر وام را نیاز دارند و یک سند هم برای دانشجویانی که عجله‌ای برای دریافت تسهیلات ندارند، به صندوق ارائه کردند.

معاون تسهیلات صندوق رفاه وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان تا یک ماه پس از بازگشت از اربعین می‌توانند برای دریافت وام اقدام کرده و مدارک خود را ارسال کنند. زمانی که این مهلت به پایان برسد، می‌توانیم بررسی کنیم که سهمیه در نظر گرفته شده کم بوده یا خیر. به عنوان مثال سال گذشته حدود ۳ هزار سهمیه برای دانشگاه‌ها تعیین کرده بودیم، اما هزار و چهارصد و سی و نه سهمیه استفاده شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1196033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =