بازگشت قیمت دلار به مدار صعود در پاییز / چه عواملی موجب ثبات نرخ ارز شد؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار ارز نوساناتی دارد که طبیعی است و باتوجه به عوامل تاثیر گذار در قیمت دلار پیش بینی می شود در پاییز و زمستان شاهد رشد قیمت‌ها باشیم.

حسین نصیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار ارز و قیمت دلار اظهار کرد: آزادسازی منابع ارزی کشور که اخیرا دارد صورت می‌گیرد تاثیر بسزایی در قیمت دلار و ثبات نسبی آن داشته است و آزادسازی منابع بیشتر و ورود آن به کشور می‌تواند نقش مهمی در آینده بازار ارز داشته باشد؛ البته این موضوع نیز حائز اهمیت است که این منابع چگونه و صرف کدام بازار شود.

بیشتر بخوانید:

صعود قیمت دلار تا ۷۰ هزار تومان/ ثبات نرخ ارز تا چه زمانی تداوم دارد؟

وی درباره آینده بازار ارز، گفت: با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار در بازار ارز می‌توان پیش بینی کرد که در نیمه شهریور ماه شاهد افزایش نرخ ارز در بازار باشیم، زیرا در این زمان تعدادی از شرکت‌ها سهام و دارایی های خود رابرای سود بیشتر جا به جا می‌کنند؛ بنابراین امکان رشد بازار ارز وجود دارد.

نصیری افزود: بازار ارز نوساناتی دارد که طبیعی است  و باتوجه به عوامل تاثیر گذار در قیمت دلار پیش بینی می شود در پاییز و زمستان شاهد رشد قیمت‌ها باشیم.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تصمیمات دولت مؤثرترین عامل در بازار ارز است، گفت: تصمیم گیری درباره بنزین نیز می‌تواند در بازار ارز تاثیر گذار باشد، بنابراین فعالان بازار سرمایه برای سرمایه گذاری باید نکات بازار سرمایه را در نظر بگیرند.

نصیری تصریح کرد: آنچه که برای اقتصاد کشور مهم است نوسانات نیست بلکه مهم است که چجوری از بازار سرمایه برای آینده کشور استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دولت تا به امروز توانسته است قیمت دلار را کنترل کند، گفت: چند نرخی بودن ارز آسیب زیادی به اقتصاد کشور زده و سبب ایجاد بازار سیاه می‌شود، بنابراین دولت باید برای تک نرخی شدن ارز تلاش خود را بکند تا بازار سرمایه بتواند رشد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =