وزیر صمت: صنعت لوازم خانگی ایرانی در دنیا پرآوازه خواهد شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رهبر انقلاب در سخنان خود بر دو محصول خودرو و لوازم خانگی تاکید دارند؛ احساس می‌کنم صنعت لوازم خانگی در ایران اصالتاً پا گرفته و در دنیا پرآوازه خواهد شد.

عباس علی‌آبادی در حاشیه بازدید از گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب و افتتاح خط تولید ماشین ظرفشویی آن، با بیان اینکه گروه انتخاب اعلام کرده که امسال در افزایش تولید رکورد خواهد زد، اظهار کرد: به‌دنبال آن هستیم که بدانیم مشکل‌مان در لوازم خانگی کجاست؛ امروز خوشحال شدم که نوآوری را در این شرکت دیدم و احساس می‌کنم صنعت لوازم خانگی در ایران اصالتاً پا گرفته و در دنیا پرآوازه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لزوم اقدامات سازنده برای تعدیل قیمت‌ لوازم خانگی

وی افزود: امروز نقطه ضعف شرکت‌های ما در بازاریابی است؛ تصور اینکه حتماً کالای خارجی باارزش بوده، اشتباه است زیرا کالای ایرانی امروز کالای باارزشی شده است.

علی‌آبادی اضافه کرد: حیف است که پول‌های خود و منابع داخلی را به کالاهای خارجی بدهیم و کالای باارزش ایرانی را نخریم، بنابراین باید از تولید داخلی حمایت کنیم تا مسیر برای توسعه باز شود.

وزیر صمت در مورد سیاست‌های دولت، خاطرنشان کرد: سیاست اصلی‌مان گسترش تولید است؛ تولید یعنی اشتغال و ثروت آفرینی، بنابراین از تمام تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش‌مان این است که با افزایش تولید، امسال تورم را مهار کنیم، تصریح کرد: دولت مسیر تولیدکنندگان را باز می‌کند و برای تأمین ارز مورد نیاز تولید، تاکید بر تأمین ارز از محل صادرات کالای تولیدی است.

علی‌آبادی با تاکید بر حمایت از کالای صادرات محور بیان کرد: تأمین سرمایه مشروط به افزایش شغل است، بنابراین چنانچه تولیدکنندگان برخی از شاخص‌ها رعایت کنند، کمک می‌کنیم که تولید خود را توسعه دهند.

وزیر صمت در مورد تبصره ۱۸ بودجه، یادآور شد: تبصره ۱۸ بودجه برای حمایت از تولید و صنایع است که دنبال این هستیم تا با وام دادن به صنایع، سرمایه در گردش را تأمین کنیم، در تبصره ۱۸ هنوز عقب هستیم و با اهداف مشخص شده، فاصله داریم اما در نیمه دوم سال گشایشی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود بر دو محصول خودرو و لوازم خانگی تاکید دارند؛ در این دو حوزه روندها در حال بهبود بوده و به نقطه امید نزدیک می‌شویم.

علی‌آبادی ادامه داد: نقطه امید یعنی نقطه‌ای که با دنیا هم تراز شده‌ایم و می‌توانیم همگام با دنیا جلو برویم.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در شرایط خوبی به سر می‌بریم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از این دو کالای مهم که با زندگی مردم در تماس است حمایت کرده و گره این دو حوزه را باز کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یک روزه خود به اصفهان، از شرکت فولاد مبارکه بازدید و چندین طرح صنعتی را افتتاح خواهد کرد. پس از آن با شرکت در جلسه ستاد تسهیل استان، پای حرف تولیدکنندگان اصفهانی می‌نشیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =