خرید تضمینی۱۰ میلیون و ۵۰۰  میلیون تن گندم / چقدر از مطالبات گندمکاران پرداخت شد؟

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد که نسبت به سال قبل رشد معناداری خواهد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آقای عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به سال قبل ۴۳ درصد و بلندمدت ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید:

وعده‌های تکراری وزیر کشاورزی در پرداخت مطالبات گندمکاران / کشاورزان از کاشت گندم ناامید شدند

او از پرداخت ۷۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت:  با پرداخت ۲۰ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان پول خرید گندم از کشاورزان، مجموع بهای گندم پرداختی به ۱۰۸ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه کشت از اواخر هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: از اواخر هفته آینده کشت گندم برای سال زراعی جدید در استان‌های سردسیر و شمال غرب آغاز می‌شود که انتظار می‌رود نرخ خرید تضمینی هرچه سریع‌تر اعلام شود تا نگرانی کشاورزان به پایان برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم تا پایان فصل برداشت به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برسد که نسبت به سال قبل رشد معناداری خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      0 0
      ۱۰ درصد رشد داشته آخه مشکل کشاورزان اینه باقیمانده حساب کشاورزان پرداخت بکنید همه میتونن کل گندم کشاورزان جوری که شما خریدید خرید داری بکنن مگه پول از جیبتون دادید گندم خودمون با دلار چند برابر فروختید حالا هم پول زحمت کشیده کشاورزان نمی‌دید