اورژانس ۳ هزار آمبولانس فرسوده دارد

رئیس اورژانس کشور از وجود ۳۰۰۰ آمبولانس فرسوده خبر داد و گفت: به زودی ۱۰۰۰ آمبولانس در کشور توزیع می‌شود، همچنین بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ آمبولانس آفرود برای پایگاه‌های صعب‌العبور خریداری خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدجعفر میعادفر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرسوده بودن ناوگان آمبولانس در کشور، افزود: هم‌اکنون ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد که باید از رده خارج شوند.

بیشتربخوانید

آخرین جزئیات سقوط بالگرد فراجا در ارتفاعات کرمانشاه

وی با بیان اینکه خوشبختانه مناقصه ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برگزار شده است، افزود: مراحل ثبت سفارش نیز انجام و ارز آن نیز تامین شده است.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه تا پایان امسال این آمبولانس‌ها خریداری و در کشور توزیع خواهد شد، تصریح کرد: همزمان با تامین این تعداد آمبولانس در  کشور مناقصه دیگری نیز برنامه ریزی شده تا ۵۰۰ دستگاه دیگر تامین خواهد شد که تا نیمه نخست سال آینده، ۱۰۰۰ دستگاه ناوگان آمبولانسی کشور تامین و بخشی از نیازها برطرف شود.

میعادفر بیان کرد:  تا رسیدن به شرایط مناسب فاصله زیادی داریم  که تحقق این امر نگاه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

وی گفت:  در برنامه هفتم کمیسیون تلفیق یک آیتم را تعیین کرده که براساس آن یک درصد از فروش خودرو برای خرید آمبولانس تصویب کردند چنانجه این آیتم در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شود، اعتبار مستمر در بودجه‌های سنواتی قرار و مشکل اعتباری خرید آمبولانس کشور مرتفع خواهد شد.

رئیس اورژانس کشور به مشکلات تامین اعتبار تعمیرات آمبولانس‌های فرسوده کشور اشاره کرد و با بیان اینکه در این حوزه نیازمند اعتبارات عمرانی هستیم، گفت: سال ۱۴۰۲ بودجه خوبی در نظر گرفته شده اما متاسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از ابتدای امسال تاکنون اعتباری تخصیص نداده است.

میعادفر با بیان اینکه چنانچه این اعتبار به ما داده شود بخشی را به تعمیر آمبولانس و پایگاه‌ها اختصاص خواهیم داد، یادآور شد:  سهم استان‌ها در حوزه تامین آمبولانس براساس شاخص ها در نظر گرفته می شود و تلاش می شود که در بین ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس استان توزیع مناسبی انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر فشار سیاسی و فشار نمایندگان نباشد سهم هر استانی برای دادن آمبولانس عادلانه خواهد بود، افزود: اگر توزیع آمبولانس را خودمان انجام دهیم توزیع را بر اساس شاخص‌ها و به صورت عادلانه انجام خواهیم داد.

رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: ۲۹ اسفند سال گذشته دولت اعتباری را برای تامین خودروهای کمک‌دار به ما تخصیص دادند که فقط ۱۰۰ میلیارد تومان آن تامین شد و ۹۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است، در صورت تخصیص این اعتبار تعدادی آمبولانس آفرود به اسم پایگاه خریداری و براساس موقعیت جغرافیایی پایگاه‌ها و صعب‌العبور بودن مناطق قرار است بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ آمبولانس خریداری شود.

انتهای پیام

کد خبر: 1196612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =