اورژانس مخصوص زنان راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان اورژانس کشور از اضافه شدن ۴۰۰ نیروی زن به اورژانس کشور خبر داد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جعفر میعادفر ، درباره حضور بانوان در مراکز اورژانس گفت: در مجموعه ارتباطات اورژانس ۱۵۰۰ نفر خانم که عمدتا پرستار هستند؛ مشغول پاسخگویی به تلفن‌های مردم با مرکز فوریت‌های امدادی ۱۱۵ اورژانس هستند. همچنین در تهران شش پایگاه و در سایر استان‌ها نیز ۱۴ پایگاه اورژانس فعال داریم که توسط زنان اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید

وزیر بهداشت از تجهیز مراکز دانشگاهی به دستگاه‌های پیشرفته درمان سرطان خبر داد

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از آنجایی که بیماران خانم ترجیح می‌دهند کارشناسان اورژانس نیز زن باشند؛ تدابیری اندیشه شده است که تعداد بانوان مراکز اورژانس بیشتر شوند. درحال حاضر ۴۰۰ نیروی زن در حال تحصیل در رشته فوریت‌های پزشکی هستند و به زودی فارغ التحصیل شده و به در اورژانس به خدمت درخواهند آمد.

وی با اشاره به شرایط اورژانس زنان نیز گفت: در هر ماشین آمبولانس،باید سه نفر باید حضور داشته باشند که ما در تلاشیم هر سه نفر حاضر زن باشند و بتوانند در اورژانس مخصوص زنان فعالیت کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سوال که هدایت آمبولانس‌ها با چه کسی خواهد بود؛ گفت: راننده امبولانس هم بخشی از کار کارشناسان ماست و این بخش از کار تفکیک ناپذیر است و این کار نیز توسط خانم ها انجام خواهد شد. همچنین در حال حاضر نیز زنانی را داریم که در رشته فوریت های پزشکی تحصیل کرده و مشغول به کار هستند و گواهینامه پایه یک نیز دارند و به راحتی با آمبولانس رانندگی کرده و بیمار جابه‌جا می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1219844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =