پیش بینی بورس دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ مطلبی را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بورس فردا با فشار عرضه بیشتری همراه شود و شاهد بازاری متعادل باشیم. البته در این بین برخی صنایع و گروه‌ها که خبرهای مثبت و مناسبی دارند بتوانند شرایط بهتری را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید:

روند صعودی بورس ادامه‌دار شد / رشد ۶ هزار واحدی شاخص کل

بهنام بهزادفر، مدیرعامل شرکت آوای باران در ابتدای صحبت‌های خود به دلیل برگشت بازار سهام به مدار مثبت پرداخت و عنوان کرد که یکی از اصلی‌ترین عوامل این اتفاق، عقب‌نشینی دولت از نرخ خوراک ۷۰۰۰ تومانی پتروشیمی‌ها بود که البته در کنار کاهش نزدیک به ۶۰۰ هزار واحدی شاخص کل بورس و جذابیت قیمت‌ها، تقاضای خوبی را روانه بازار کرد. وی همچنین اعتقاد داشت که روند قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و عدم کاهش آن‌ها به اندازه انتظارات، بهبود کرک اسپرد پالایشی‌ها، صحبت‌هایی از احتمال تغییر نرخ دلار پتروپالایشی‌ها از ۲۸۵۰۰ به ۳۸۰۰۰ تومان و… نیز در این روند مثبت اثرگذار بودند.

بهزادفر در بخشی از سخنان خود به رفتار اخیر دولت پرداخت و عنوان کرد که به نظر می‌رسد دولت با توجه به بهبود فروش نفت و همچنین آزادسازی برخی از منابع بلوکه شده خود، ارز بیشتری در اختیار دارد و نیازش به تامین کسری بودجه از محل فشار به صنایع کمتر شده است که این اتفاق می‌تواند حداقل در کوتاه‌مدت شرایط را برای بازار سهام بهبود ببخشد.

وی همچنین در رابطه با برخی انتقادها به افزایش تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف در بازار سرمایه اعتقاد داشت که مطالب عنوان شده در این راستا با چندین اشتباه همراه است و صندوق‌ها دلیلی برای افزایش نوسان در بازار سهام ندارند زیرا هرگونه اقدام نادرستی می‌تواند عملکرد آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و جایگاه آن‌ها را در رده‌بندی صندوق‌ها تضعیف کند. بهزادفر همچنین عنوان کرد که تنها راه بهبود شرایط بازار و جذب سرمایه‌گذار بیشتر در مسیر پیش روی بورس تهران، افزایش تعداد صندوق‌ها و تشویق به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      0 0
      منفیاش سی چهل هزاری بود، مثبتاش 6 هزارتایی