کشورهای استعمارگر می‌خواهند خاطره دفاع مقدس از یاد برود/ ضرورت روایتگری حماسه‌های مردمی

فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اندیمشک گفت: کشورهای استعمارگر و اسلام‌ستیز بویژه آمریکا، اسرائیل و انگلیس و … برای فراموشی یاد و خاطره روزهای پر رنج و پر افتخار دفاع مقدس دندان تیز کرده‌اند.

هادی پراشی قائم مقام تشکل مجمع اسلامی مکتب‌حاج قاسم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز اظهار کرد:دفاع مقدس از پر افتخارترین حماسههای نام آشنا در تاریخ این خطه محسوب می‌شود و یادآور تمام دلاوریهای جوانمردان و شیرزنان کشورمان است که نباید آن را به دست فراموشی داد و همواره باید فرهنگ دفاع مقدس را پیشه راه جوانان قرار داد.

وی افزود: امروز کشورهای استعمارگر و اسلام‌ستیز بویژه آمریکا، اسرائیل و انگلیس و … برای نابودی این انقلاب و همچنین فراموشی یاد و خاطره آن روزهای پر رنج و پر از افتخار دندان تیز کرده و منتظر لحظهای لرزش و سستی در باورهای مردان و زنان ایرانی به ویژه جوانان و دانشجویان نسل جدید و انقلابی هستند. اما سربازان ولایت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نقشههای آن‌ها را باطل کنند.

پراشی خاطرنشان کرد: ما نسل جوان و دانشجویی، این امنیت، غرور و اقتدار را مدیون شجاعت و غیرت مردمی که در جای جای این کشور زندگی و از خاک کشور و آرمانهای انقلاب دفاع کردند، هستیم.

وی همچنین از برگزاری برنامهها و فعالیت‌های دانشجویی به مناسب آغاز هفته دفاع مقدس از جمله برگزاری اردوی جهادی و اعزام به مناطق محروم، تجلیل از خانواده های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران و آزادگان دانشجویی، حضور دانشگاهیان در یادمان شهدای گمنام و عطر افشانی قبور شهدا ،برگزاری سلسله جلسات وبیناری با راویان و پژوهشگران دفاع مقدس و همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس خبر داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس، جوانان و بخصوص جامعه دانشگاهی باید اهمیت بیشتری به این مقوله بدهند و مسئولان باید از ظرفیت رزمندگان؛ جانبازان و ایثارگران برای ترویج و گسترش این فرهنگ استفاده کنند تا نگذارند دشمن با روایتگری های غلط و غیرواقعی این حماسه ی بزرگ هشت ساله را به نفع خود مصادرکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =