پرداخت تسهیلات اربعین به بیش از ۱۶۰۰ دانشجو

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از پرداخت تسهیلات ۲۰ و ۳۰ میلیون ریالی به حدود یک میلیون و ۶۰۰ دانشجوی شرکت کننده در راهپیمایی اربعین خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مرتضی مطهری پور رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با تشریح فعالیت های این ستاد در مراسم با شکوه اربعین حسینی، به تسهیلات پرداختی به دانشجویان شرکت کننده در این رویداد اشاره کرد و افزود: صندوق رفاه وزارت بهداشت مبلغ ۴۰ میلیون ریال برای تمامی دانشجویان تسهیلات اختصاص داد و از سوی دیگر با موافقت رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تسهیلات ۲۰ و ۳۰ میلیون ریالی به دانشجویان متقاضی که تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان معرفی شده اند، اعطا شد.

بیشتر بخوانید:

پرداخت وام اربعین به ۲ هزار دانشجو/ اعطای وام تا یک ماه آینده ادامه دارد

وی یکی از اقدامات مهم این ستاد پیش از آغاز ایام اربعین را حضور فعال در جلسات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و تشکیل جلسات با روسای صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تخصیص تسهیلات و تامین هزینه های سفر و پیگیری مصوبات جلسات در این خصوص با حضور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و سایر مسوولان مربوطه عنوان کرد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به اقدامات فرهنگی این ستاد در ایام اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت ها اهدای بسته های فرهنگی از قبیل مفاتیح دانشجویی، کتب، وسایل مورد نیاز سفر اربعین در بین شرکت کنندگان بود.

حجت الاسلام مطهری پور گفت: مشارکت در تجهیز موکب و ارائه خدمات اسکان، تغذیه و فعالیت های فرهنگی در شهر مقدس کربلا صورت گرفت و هماهنگی های لازم جهت اسکان بیش از ۱۲ هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در مواکب مستقر در کربلا انجام شد.

وی یادآور شد: دو اقدام مهم نیز در شهر مهران انجام شد که یکی از آنها مشارکت در تهیه و توزیع بیش از ۵۰ هزار پرس غذا در موکب مستقر در این شهر و مشارکت در تهیه و توزیع بیش از ۱۵۰ هزار بطری آب در این موکب بود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: هماهنگی با شرکت های حمل و نقل هوایی و زمینی جهت صدور بلیط و تامین اتوبوس مورد نیاز دانشگاه ها با تخفیف ویژه و کمترین قیمت از مراکز استان ها به پایانه های مرزی در داخل و امضای قرارداد با شرکت های حمل و نقل عراقی برای تردد کاروان های دانشگاهیان از فعالیت های دیگر ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان است.

حجت الاسلام مطهری پور همچنین از راه اندازی پویش «روایت اربعین» خبر داد و گفت: علاقمندان شرکت در این پویش می توانند آثار خود را در قالب محورهای مطرح شده تا تاریخ ۱۵ مهر ماه ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =