مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان | حسن یزدانی بازهم مقابل تیلور شکست خورد! / هرکول ایرانی طلسم اولین طلا را شکست

حسن یزدانی در فینال وزن 86 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه 9 بر 3 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دومین روز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از ظهر امروز (۲۶ شهریور) با کشتی‌های رپه شارژ آغاز شد و رقابت کشتی‌گیران چهار وزن ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم در بلگراد دنبال شد و نمایندگان کشورمان در اوزان مختلف به مصاف حریفان رفتند.

بیشتر بخوانید:

کُری خوانی تیلور برای حسن یزدانی

شروع مقتدرانه یونس امامی

یونس امامی دارنده مدال برنز وزن ۷۴ کیلوگرم جهان در مصاف با «علی پاشا عمرپاشایف» از بلغارستان ۶ بر صفر برنده شد. مبارزه بعدی او با «زائوربک سیداکوف» روس است. سیداکوف طی یک کشتی سخت و نزدیک، در دور اول کنتچادزه گرجستانی را شکست داد.

یونس امامی آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم ایران که مقابل سیداکوف روسی شکست خورده بود حالا با توجه به برتری این کشتی‌گیر مقابل حریف آذربایجانی به جدول بازگشت و فردا باید برای مدال برنز در گروه بازنده‌ها مبارزه کند.

محمد نخودی راهی شانس مجدد شد

محمد نخودی پس در یک‌چهارم وزن ۷۹ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل احمد عثمان‌اف از روسیه با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۴ رمضان ساری از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب احمد عثمان اف از روسیه شد و باتوجه به حضور این کشتی گیر در فینال محمد نخودی باید برای کسب مدال برنز در گروه بازنده ها به کار خود ادامه دهد.

«آذرپیرا» حذف شد

در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا که برای اولین بار به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمده است، با جانگ از کره جنوبی کشتی گرفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دور بعدی مسابقات شد. وی در دور بعد با زاهید والنسیا از آمریکا دیدار می‌کند.

امیرعلی آذرپیرا با توجه به شکست والنسیا مقابل حریف آذربایجانی و عدم صعود به فینال از دور مسابقات کشتی قهرمانی جهان کنار رفت.

والی‌زاده حذف شد

میلاد والی‌زاده در یک‌هشتم وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل علی عباس رضازاده از آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید و راهی یک‌چهارم شد.

«میلاد والی‌زاده» در یک‌چهارم وزن ۵۷ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل زلیم‌خان آباکاروف قهرمان جهان از آلبانی با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند.

باتوجه به شکست زلیم‌خان آباکاروف در نیمه‌نهایی کشتی آزاد قهرمانی جهان و عدم صعود به فینال، میلاد والی‌زاده به گروه شانس مجدد نرفت و پرونده‌اش در مسابقات قهرمانی جهان بسته شد.

یزدانی به مدال نقره رسید

زین رترفورد آمریکایی حریف امیرمحمد یزدانی در فینال وزن ۷۰ کیلو بود. یزدانی نتوانست در برابر این حریف به پیروزی برسد و با مدال نقره مسابقات را به پایان رساند.

«حسن یزدانی» بازهم مقابل تیلور شکست خورد!

حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا با نتیجه ۹ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

کولاک امیرحسین زارع با شکست قاطعانه غول گرجستانی

آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران در فینال مسابقات کشتی آزاد جهان در صربستان مقابل حریف گرجستانی به پیروزی رسید و اولین طلای ایران در این مسابقات را کسب کرد.

مدال برنز برای «داوودی» در وزنه‌برداری قهرمانی جهان

دارنده مدال نقره آسیا و المپیک در تلاش نخست وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی را مهار کرد و سپس در مقابل وزنه ۲۴۹ کیلوگرمی موفق ظاهر شد. 

داوودی در تلاش سوم پشت وزنه ۲۵۵ کیلوگرمی ایستاد، اما موفق به مهار آن نشد و با رکورد ۲۴۹ کیلوگرم به مدال برنز حرکت دو ضرب رسید.

در پایان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان در عربستان، تیم ایران با ۴۶۸ امتیاز پس از ارمنستان و چین به مقام سوم رسید.

کد خبر: 1198459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =