تفاهم نامه دانشگاه خواجه نصیر با سایپا برای اشتغال دانشجویان /  ساخت پارک علم و فناوری در دستور کار است

سرپرست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تفاهم نامه‌ای با سایپا به امضا رسانده‌ایم تا با بورس کردن دانشجویان، اشتغال آنها را تضمین کنیم. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امیررضا شاهانی در مراسم تکریم و معارفه دانشگاه خواجه نصیر که امروز ۲۷ شهریورماه برگزار شد، گفت: بنده برنامه‌ پیشنهادی برای ارتقا دانشگاه تهیه کرده‌ام و به وزیر علوم ارائه داده‌ام. این برنامه مبنای فعالیت ما خواهد بود. 

بیشتر بخوانید:

دولت به موضوع تجمیع دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی ورود کند

سرپرست دانشگاه خواجه‌نصیر با اشاره به شاخص های کیفیت دانشگاه بیان کرد: شاخص‌هایی مانند دانشجویان ورودی و علمی اعضای هیئت علمی و فضای فرهنگی در کیفیت کلی دانشگاه تاثیر گذار است. 

وی درباره اولویت‌های برنامه‌های دانشگاه خواجه نصیر افزود: تجمیع دانشگاه و تدوین برنامه راهبردی ۲۵ ساله دانشگاه و افزایش بودجه، تدوین و اجرایی سازی نظام یکپارچه سنجش و ارزیابی کیفیت دانشگاه و ارتقا دانشگاه در رتبه بندی بین‌المللی جزو برنامه‌های اصلی برای فعالیت است. 

شاهانی با اشاره به تجمیع سازی دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: طرح تجمیع‌سازی سال‌هاست که آغاز شده و امیدوارم در دوران ریاست بنده به نتیجه برسد. در این راستا جلسات مختلفی با استاندار و شهردار تهران داشته‌ام. استانداری تهران وظیفه دارد زمین لازم برای تجمیع دانشگاه را در اختیار ما قرار دهد. 

وی گفت: متاسفانه دانشگاه در چند سال گذشته زمین‌های خوبی را از دست داده است و ما به دنبال احیا آنها هم هستیم. این زمین‌ها الزاما در تهران نبوده‌اند مثلا زمین در زنجان از دست دادیم. 

شاهانی عنوان کرد: دانشگاه‌ها برای فعالیت باید افق طولانی مدت داشته باشند. چون فضای دانشگاه متغییر و پویا بوده و مرتب با موضوعاتی مانند تغییر رشته‌ و دروس و نیازهای جدید جامعه مواجه است. 

سرپرست دانشگاه خواحه‌نصیر با بیان اینکه وضعیت رفاهی و تامین مسکن اعضا هیئت علمی و کارکنان در این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها ضعیف است، گفت: برای تامین زمین و ساخت و ساز صحبت‌هایی با شهرداری تهران صورت گرفته که در آینده رسانه‌ای خواهد شد. 

وی با اشاره به بدهی دانشگاه خواجه نصیر اظهار کرد: بنده دانشگاه را با ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی بر عهده گرفتم. از وزیر علوم تقاضا دارم تا بودجه این دانشگاه را حداقل ۳ برابر افزایش دهد. چون هزینه‌های مصرفی در دانشگاه پراکنده بیشتر است. 

شاهانی با بیان اینکه نبود شغل باعث بی انگیزه بودن دانشجویان شده است، گفت: ما تفاهم نامه‌ای با سایپا به امضا رسانده‌ایم تا با بورس کردن دانشجویان، اشتغال آنها را تضمین کنیم. 

وی گفت: حوزه آموزش و پژوهش و فعالیت‌های فناورانه دانشگاه خواجه نصیر باید ارتقا یابد و وضعیت فعلی در شان این دانشگاه نیست. 

وی گفت: دانشگاه خواجه نصیر تنها دانشگاه برتر در کشور است که پارک علم و فناوری ندارد، بنابراین ساخت این پارک جزو فعالیت‌های اصلی بنده است. 

شاهانی گفت: من اعتقاد دارم، فعالیت‌های فرهنگی مقدم بر کمیته انضباطی است. به جای دعوت دانشجویان به این کمیته‌ها، می‌توان برنامه‌های مناسب برای آنان برگزار کرد. 

سرپرست دانشگاه خواجه نصیر گفت: در حال حاضر وضعیت اقتصادی و میزان حقوق اساتید باعث شده تا استادان بسیار با سوادی را از دست بدهیم. آنها برای شرایط اقتصادی بهتر مهاجرت می‌کنند. بنابراین حفظ اساتید جزو برنامه‌های مهم جامعه دانشگاهی است. در این مسیر از وزیر علوم تقاضای کمک دارم.

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد طهماسبی رئیس نهاد رهبری دانشگاه خواجه‌نصیر گفت: برخی دانشجویان گلایه دارند که دانشگاه آنها را برای تولید مقاله تحت فشار می‌گذارد. بنابراین آنان فرصت کافی برای ارتباط با صنعت ندارند. 

وی تصریح کرد: بنده از وزیر علوم درخواست می‌کنم برای حل مشکل مقاله محوری برای تعیین وضعیت اساتید و فعالیت‌های دانشجویان چاره اندیشی کند. 

حجت الاسلام طهماسبی بیان کرد: همچنین از وزیر علوم تقاضا می‌کنم هر چه سریعتر طرح تجمیع سازی دانشگاه خواجه‌نصیر را به اتمام برساند. چرا که  پراکندگی دانشکده‌ها باعث دوری خانواده این دانشگاه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =