برگزاری بخش عملی آزمون صلاحیت بالینی در ۲۰ مهرماه

بخش عملی آزمون صلاحیت بالینی با هدف ارتقاء کیفیت آموزش دندانپزشکی عمومی ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا یزدانی گفت: آزمون تئوری صلاحیت بالینی با حضور یک هزار و ۲۴۰ نفر از دانشجویان دندانپزشکی در ۹ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار ‌شد و آزمون عملی صلاحیت بالینی در ۲۰ مهرماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دانشجویان دندانپزشکی در اعتراض به برگزاری آزمون صلاحیت بالینی تجمع کردند

وی افزود: بر اساس بازنگری در برنامه آموزش دندانپزشکی عمومی در سال ۱۳۹۶، مقرر شد دانشجویان ورودی سال ۹۷، بعد از گذراندن ۱۸۰ واحد درسی در آزمون جامع دندانپزشکی شرکت کنندکه در واقع این آزمون بعد از پایان ترم ۱۰ و قبل از ورود به مرحله انترنی برگزار می شود.

یزدانی خاطرنشان کرد: با توجه به ماهیت بالینی و پزشکی، آزمون جامع دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ به آزمون صلاحیت بالینی تغییر نام پیدا کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی فشرده و مستمر برای برگزاری آزمون صلاحیت بالینی رشته دندانپزشکی، تصریح کرد: آزمون تئوری صلاحیت بالینی در قالب ۶۰ سوال به صورت الکترونیک برگزار شد و حد قبولی برای شرکت در آزمون عملی، ۷۰ درصد اعلام شد. البته یک امتیاز بزرگ برای دانشجویان دندانپزشکی این است که افراد تا پایان دوره تحصیل خود می توانند در این آزمون شرکت کنند ولی شرط فارغ التحصیلی، موفقیت در این آزمون است.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، اظهار کرد: برگزاری آزمون صلاحیت بالینی در ارتقاء کیفیت آموزش دندانپزشکی عمومی بسیار موثر است و کمک می کند تا دانشکده های دندانپزشکی سیستم آموزش خود را ارتقاء دهند و دانشجویان با کیفیت بهتری تحصیل کنند.

وی به برگزاری آزمون آزمایشی صلاحیت بالینی به صورت پایلوت در دانشکده های دندانپزشکی قم و البرز اشاره کرد و افزود: آزمون عملی صلاحیت بالینی، ۲۰ مهرماه در دو بخش اسلاید و سناریو و آزمون عملی ترمیم، پروتز و اندو روی دندان طبیعی و مصنوعی برگزار خواهد شد.

یزدانی عنوان کرد: آزمون صلاحیت بالینی مجدد در بهمن ۱۴۰۲ و سه بار در سال ۱۴۰۳ برگزار می شود و دانشجویان فرصت دارند تا در این آزمون شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =