رسانه‌ها به اختلاف نظرات مجلس و شورا دامن می‌زنند/ نبود تعارض در سطح روسای قوا

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی معتقد است که رسانه‌ها به اختلاف نظرات مجلس و شورا دامن زده و آن‌ها را برجسته می‌کنند. تا جایی که من اطلاع دارم در سطح روسای قوا و روسای کمیسیون‌ها تعارضی وجود ندارد.

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده آموزش عالی اظهار کرد: تضادی بین نهادهای تصمیم‌گیرنده در حوزه آموزش عالی وجود ندارد. هر کدام از این نهادها وظایف مشخصی دارند که بر اساس آن عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

سردرگمی ذی‌نفعان آموزش عالی به دلیل تعدد و تضاد نهادهای تصمیم‌گیرنده

وی افزود: مقام معظم رهبری هم وظایف نهادهای سیاستگذار را تعیین کرده‌اند. به این معنا که در هر حوزه‌ای، مجلس وارد شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود نکند و در هر حوزه‌ای شورا وارد شد، مجلس ورود نکند.

شاهانی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی اختیار قانونی در زمینه آموزش عالی دارد و از این اختیار در زمینه کنکور استفاده کرد. من به مصوبه شورای نظر مثبت دارم؛ چرا که اگر محک دانشجویان فقط به تست زدن محدود نشود، ارزیابی بهتری انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: رسانه‌ها به اختلاف نظرات مجلس و شورا دامن زده و آن‌ها را برجسته می‌کنند. تا جایی که من اطلاع دارم در سطح روسای قوا و روسای کمیسیون‌ها تعارضی وجود ندارد.

وی با ذکر مثالی یادآور شد: کنکور نباید فقط مبتنی بر مهارت‌های تست‌زنی باشد. بهتر است که سوابق تحصیلی داوطلبان هم در ارزیابی آن‌ها مورد توجه قرار گیرد. کنکوری که فقط تست‌محور باشد، به گردش مالی بزرگی هم منتهی می‌شود. عدالت آموزشی هم باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد. به این معنا که رشته‌های برتر فقط سهم خانواده‌های مرفه نشود.

گفتنی است، تعدد نهادهای تصمیم‌گیرنده در حوزه آموزش عالی مشکلی است که گریبانگیر ذی‌نفعان این حوزه است. ایسکانیوز پیش‌تر در مصاحبه با کارشناسان مانند سردرگمی ذی‌نفعان آموزش عالی به دلیل تعدد و تضاد نهادهای تصمیم‌گیرنده به بررسی این معضل از دیدگاه‌های مختلف پرداخته است.   

انتهای پیام/

کد خبر: 1200995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =