اخبار سفر رئیسی به استان فارس / دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم شیراز / آزادراه شیراز ـ اصفهان بهره‌برداری شد

دیدار مردمی رئیس جمهور دقایقی پیش در حرم مطهر شاهچراغ(ع) آغاز شد. در سفر رئیس جمهور به شیراز پروژه آزادراه شیراز-اصفهان توسط رئیس جمهور افتتاح شد. رئیسی همچنین در مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها حاضر شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان صبح امروز (پنجشنبه) در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

 اولین تماس تلفنی رئیسی با بن‌سلمان

رئیسی در هفتمین مقصد از دور دوم سفر های استانی خود صبح روز -پنج شنبه۲۰ مهر-به استان فارس سفر کرد. افتتاح پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس جمهوری به استان فارس است.

رئیسی: تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات استان فارس انجام خواهد شد

رئیس جمهور در بدو ورود به شیراز گفت: دولت سیزدهم تاکنون تمام تلاش خود را کرده است که مردم استان فارس در رفاه باشند و مشکلاتشان مرتفع شود. به دلیل برخی از عقب‌ماندگی‌هایی که از قبل وجود داشته است باید تلاش مضاعفی برای رفع این مشکلات انجام داد.

پیروزی‌ فلسطین با ایستادگی ‌به دست آمد/ اسرائیل از روی ناتوانی به مردم غزه ظلم و ستم می‌کند

رئیسی در گفتگو با خبرنگاران درباره اهداف و برنامه‌های سفر دو روزه خود به این استان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سفر در ایام سرور و شادمانی ملت ایران و امت اسلامی گفت: در دور اول سفر به فارس به‌خاطر شرایط کرونایی کشور نتوانستم دیدارهای مردمی داشته باشم، اما در این سفر وضعیت متفاوت شده و می‌توانیم به شهرستان‌های استان سفر و علاوه بر دیدار با مردم از پروژه‌ها و طرح‌های مصوب دور اول نیز بازدید کرده و از میزان پیشرفت‌ها آنها مطلع شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه طبق اطلاع دریافتی برخی طرح‌های مصوب دور اول سفر به فارس، پیشرفت‌های اجرایی خوبی داشته و به سرانجام رسیدند و برخی نیز با جدید دنبال می‌شوند، افزود: در این سفر حتما از وضعیت اجرای این طرح‌ها سرکشی خواهیم کرد.

رئیسی فارس را استان علم، فرهنگ، ادب و هنر دانست و اظهار داشت: فارس به تعبیری دارالعلم و از سوی دیگر قطب سلامت، مرکز ادب و هنر، قطب کشاورزی و معدنی است و حقیقتا ظرفیت‌های بسیاری دارد که می‌توان با اتکا به این داشته‌ها کارهای بسیاری انجام داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دو سال گذشته همه تلاش دولت مردمی این بوده که مردم استان فارس در رفاه زندگی کرده و مشکلات آنها برطرف شود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم برخی از مشکلاتی که به دلیل بعضی عقب‌ماندگی‌ها از گذشته وجود داشته با همت مضاعف برطرف شود.

رئیسی در ابتدای سخنان خود با اشاره به پیروزی‌های اخیر مردم فلسطین که با تلاش مجاهدانه برای دفاع از این سرزمین و مردم آن و ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی به دست آمده خاطرنشان کرد: باید به‌خاطر ظلم و ستمی که امروز به‌خاطر ناتوانی این رژیم نسبت به مردم غزه روا می‌شود، اظهار تاسف کرد، اما قطعا می‌دانیم این صبر و استقامت مردم فلسطین به پیروزی نهایی آنها منجر خواهد شد.

رئیس جمهور به انتظار ۱۳ ساله پایان داد/ آزادراه شیراز ـ اصفهان رسما بهره‌برداری شد

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس، آزادراه شیراز به استان اصفهان (ایزدخواست) به طول۲۱۲ کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح آزادراه شیراز _ اصفهان ۹ درصد به طرح‌های آزاد راهی کشور افزوده می‌شود، ۷هزار کیلومتر هدف‌گذاری برای پروژه‌های آزادراهی شده که از این میزان ۳هزار و ۵کیلومتر در مرحله بهره‌برداری است و ۴ هزار کیلومتر دیگر آن در حال ساخت است.

 آزادراه شیراز-اصفهان، طولانی‌ترین آزادراه کشور است که به صورت ممتد و به طول ۲۱۲ کیلومتر زیر بار ترافیکی می‌رود.این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

 این آزادراه تکمیل کننده بخشی از راهگذر شمال - جنوب است؛ بلندترین پل کشور به ارتفاع ۱۱۰ و طول ۲۶۴ متر در این آزادراه احداث شده و هزار و ۴۰۰ متر گالری تونل در مسیر وجود دارد و ۶ قطعه از ۸ قطعه این آزادراه آماده بهره‌برداری است.

قطعه هفتم با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد همراه است و هنوز عملیات اجرایی قطعه ۸ آغاز نشده ضمن اینکه ارزش روز ساخت این آزادراه ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

برای ساخت این آزادراه ۵۰ درصد بخش خصوصی و ۵۰ درصد بخش دولتی سرمایه‌گذاری کرده و قرارداد با بخش خصوصی برای بازگشت سرمایه ۱۸ سال است و در دو تا سه مکان، ایستگاه دریافت عوارض آزادراهی تعبیه شده است.

رئیسی: به ‌وعده‌هایمان وفاداریم/ تحقق ساخت یک میلیون مسکن و ایجاد یک میلیون شغل

رئیسی ‌در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که در دانشگاه شیراز برگزار شد، ‌با تبریک ایام خجسته پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت اظهار داشت: رژیم آمریکا باید در این خصوص پاسخگو باشد که چگونه زن و کودک را در برابر هجوم بی رحمانه قرار داده و خانه‌ها را ویران می‌کنند، هرچند که این جنایات مربوط به امروز نیست و بیش از ۷۰ سال است که ویران کردن خانه‌ها و کشتن کودکان و زنان در این سرزمین وجود دارد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال مردم فلسطین را همواره مورد عنایت و حمایت خود قرار دهد، افزود: امیدوارم خداوند متعال به مردم مقاوم فلسطین که طی ۷۵ سال گذشته به خاطر ظلم بزرگی که به آنها شده در رنج و گرفتاری بسر می برند، استقامت و پایمردی مرحمت کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به پیروزی های بزرگی که در روزهای اخیر نصیب جبهه مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی شده است، تصریح کرد: باید ایام بسیار خجسته پیروزی بزرگ رزمندگان عزیز فلسطینی و مجاهدان راه خدا را تبریک گفت.

دانشگاه اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت است

وی با بیان اینکه ‌من بارها گفته‌ام دانشگاه‌ها اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت هیستند این تعارف نیست بلکه یک حقیقت است، اضافه کرد: دانشگاه، دانشجویان، پژوهشگران و محققان می‌توانند نظام مسائل کشور را به خوبی ببینند و استخراج کنند و بر اساس اولویت برای آنها راه حل پیدا کنند، باید دانشگاهیان ما استقبال مسئولین را همراه خودشان داشته باشند و مسئولان هم باید احساس مسئولیت و تعهد کنند تا دانشگاه بتواند حل مساله کند.  

رئیسی با بیان اینکه افتخارات کشور ما مرهون دانشگاه است و اگر در صنعت هسته ای، نظامی، صنایع، معدن و کشاورزی موفق هستیم همه مربوط به دانشگاه است؛ اگر امروز بیش از ۹ هزار شرکت دانش بینان در کشور فعال می کند مربوط به محصول خروجی از دانشگاه هاست، ادامه داد: افتخارات کشور ما مرهون دانشگاه است و اگر در صنعت هسته ای، نظامی، صنایع، معدن و کشاورزی موفق هستیم همه مربوط به دانشگاه است؛ اگر امروز بیش از ۹ هزار شرکت دانش بینان در کشور فعال می کند مربوط به محصول خروجی از دانشگاه‌هاست.

نوآوری های پزشکی در شیراز برای کشور افتخار آفرین است‌

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه نوآوری های پزشکی در شیراز برای کشور افتخار آفرین است، گفت: گردشگری سلامت در این استان فعال شده است و بسیاری افراد از کشورهای همجوار ایران ترجیح می دهند به جای اینکه به اروپا بروند، در شیراز مسائل درمانی خود را پیگیری کنند و در بیمارستان های این شهر تحت معالجه متخصصان ایرانی قرار گیرند.

رئیسی اظهارداشت: انتخاب شیراز به عنوان مرجعی برای انجام امور درمانی به این دلیل است که از نظر تخصص در بالاترین سطح و از جهت درمان بهترین شکل درمانی ارائه می شود و علاوه بر آن، هزینه کمتری نیز نسبت به درمان در کشورهای اروپایی باید پرداخت کنند.  

رشته و میزان جذب دانشجو متناسب با شغل باشد

وی در ادامه با اشاره به طرح موضوعات از سوی دانشجویان مبنی بر اینکه هم رشته ها و هم میزان جذب دانشجو حتما باید متناسب با شغل باشد، گفت: این حرف درستی است که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی احساس نکند برای او شغلی نیست بلکه باید زمینه کار برای دانشجو فراهم باشد و احساس کند که می تواند جذب شغل موجود شود.الان سیاستگذاری بر همین روال پیش می رود که دانشجویان بعد از تحصیل به هیچ عنوان، مشکل نبود شغل را احساس نکنند. 

نباید نسبت به نظر مخالف دانشجو و استاد ابایی وجود داشته باشد

رئیسی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد از اینکه دانشجو و استادی نظری مخالف آنها دارند و این بحث و ابراز می‌شود، ابایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر بحث و نظری هست و در این زمینه دیدگاه مخالف و انتقادی داشته باشند ایرادی ندارد؛ البته تا قبل از آن که تصمیم به مصوبه و قانون تبدیل شود مناسب است و ایرادی نسبت به آن نیست چراکه بعد از آن و تبدیل شدن به قانون این موارد اخلال ایجاد می کند و سخت می‌شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد: موارد تا قبل از اینکه مصوب شود، گرفتن نظرات دانشجویان و افراد بسیار مهم است و کمک بسیار بزرگی به غنای مصوبات فرهنگی می‌کند؛ این (گرفتن نظرات موافق و مخالف) به نظر من بزرگترین کمک به شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد است.

اشتغال در ۲۳ استان ساماندهی شد

رئیسی با اشاره به اینکه دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نمانده و این امر در حال تحقق است، گفت: برخی شهرها در جذب نیروی کارگر دچار مشکلاتی هستند اما مسئله اشتغال در ۲۳ استان ساماندهی شده است.  ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد و همه تلاش ما هم این است که این ظرفیت ها به کار گرفته شود و همزمان امیدواریم با شکسته شدن بروکراسی های خسته کننده بسیاری از مشکلات حل و فصل شود.  

وی افزود: تمام تلاش دولت معطوف به این است که نظام اداری ما کارآمد شود و بتوانیم بهره وری را که از مسائل مهم و محوری نظام اداری است به صورت مضاعف افزایش دهیم.  آمار بهره وری طی ۱۰ سال گذشته با اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر قابل قیاس نیست، آماربهره وری در طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم رشد خوبی داشته و به عدد ۳.۵ ارتقا یافته است.

به همه وعده‌هایمان وفاداریم

رئیس جمهور با اشاره به اینکه به همه وعده‌های خود وفادار و برای تحقق آن مصمم هستیم اظهار کرد: برای تحقق وعده خود در ساخت چهار میلیون مسکن و دیگر موارد بیان شده با همه وجود تلاش می‌کنیم.‌ با این حال این شهامت وجود دارد تا اگر موردی محقق نشد دلایل آن را با مردم در میان بگذاریم.‌

رئیسی درباره مساله اشتغال تحصیل‌کرده‌ها نیز بیان کرد: زمینه‌های حل این مساله در حال فراهم شدن است و تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های بسیار کشور برای این منظور به کار گرفته شود.

رئیس جمهور درباره وعده دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن نیز گفت: در زمان حاضر یک میلیون و ۵۰۰ واحد مسکونی در مراحل مختلف اجرا قرار دارد؛ ساخت مسکن بسیار مهم است و از همین جهت اولویت دولت سیزدهم در شهرها و روستاهاست، علاوه بر این قانون نیز ساخت سالانه یک میلیون مسکن را تکلیف کرده است. دولت تمام همت خود را به کار گرفته تا ساخت این واحدهای مسکونی را به شکل واگذاری زمین و تسهیلات یا واگذاری زمین، تسهیلات و ساخت به سرانجام برساند.

رئیس جمهور گفت: سالانه یک میلیون زمین مورد نیاز کشور است اما در دهه گذشته به این نیاز توجه نشده و باید در ابتدا کمبودها جبران شود.دولت سیزدهم مکلف به تکمیل ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر بود که تنها در ۲ سال ۱۰۰ هزار واحد آن را تحویل داده و بقیه نیز در حال اجرا است.

آغاز دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم استان فارس

به دنبال سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به استان فارس و شهر شیراز آیت الله رئیسی هم اکنون در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با مردم دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اقشار مختلف مردم در این دیدار حاضر شده و سخنان رئیس جمهور را خواهند شنید.

استقبال گسترده مردم سبب ترافیک گسترده در خیابان‌های منتهی به حرم شده بود و همین حضور پرشور سبب شد سخنرانی رئیس جمهور در میان مردم با تاخیر یک ساعته انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1201785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =