برگزاری آزمون جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی تا پایان سال + جزئیات

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور طی نیمه دوم امسال برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،،‌رضا مراد صحرایی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم استقبال نو معلمان آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل نیاز موجود در این بخش طی آزمون استخدامی جداگانه ای جذب معلم پرورشی در کشور انجام می شود که تا کنون مجوز ۱۱ هزار نفر را دریافت کرده ایم و تلاش داریم این میزان را به ۲۰ هزار نفر برسانیم.

بیشتر بخوانید:

صحرایی: آموزش و پرورش محل تأمین شغل برای بیکاران نیست

وی بیان کرد: برای جبران کمبود معلم در کشور امسال ۴۰ هزار معلم جدید جذب شدند که علت تاخیر در جذب آنها مشکلاتی از قبیل تاخیر در اعلام نتایج آزمونهای استخدامی و روند متفاوت مصاحبه های استخدامی بود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر چه به مدت چهارهفته در جذب معلم در استان خراسان رضوی تاخیر داشتیم که مطمئن هستیم این عقب ماندگی به زودی جبران می شود، اما توانستیم معلمان خوبی را برای ۳۰ سال خدمت مخلصانه جذب کنیم.

صحرایی با بیان اینکه کودکان امانت‌های سنگینی هستند و معلمان خوب برای پرورش و تربیت آنها باید در کشور جذب شود، افزود: مشکلات امروز در بخش کمبود معلم به دلیل کاستی های دورانهای گذشته است.

خراسان رضوی به عنوان دومین استان‌ پر جمعیت کشور پس از تهران، با حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی، جایگاه حساسی در حوزه تعلیم و تربیت دارد.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک و نیم میلیون دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را شامل می شود.

کد خبر: 1203796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیاوش IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      با سلام لطفا افرادی که بسیجی فعال هستند یا فعالیت های فرهنگی مستند در دانشگاه داشته اند بتوانند بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی در آزمون پرورشی شرکت کنند.