کلاهبرداری میلیاردی با شگرد سرمایه گذاری در نیشابور

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور از شناسایی فردی که با ترفند سرمایه گذاری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی کلاهبرداری کرده بود در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، سرهنگ حسین احمدی در نیشابور اظهارداشت: در پی شکایت یکی از شهروندان در خصوص کلاهبرداری یک میلیارد و 400 میلیون ریالی از وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بازیکن سابق لیگ برتر به ۱۰ سال حبس محکوم شد

وی افزود با بررسی اظهارات شاکی مشخص شد، شاکی از طریق شبکه های اجتماعی با فردی آشنا شده که وعده سرمایه گذاری و دریافت سود داشته و پس از اعتماد به او مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون ریال به این منظور بدون هیچ گونه مدرک و نشانی، پرداخت و در ادامه متهم با خاموش کردن گوشی خود پاسخگو نمی باشد.

این مقام انتظامی بیان کرد: با تلاش کارآگاهان ، متهم در استانی دیگر شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی حساب وی مسدود و مبلغ سرقتی نیز به حساب شاکی برگشت داده شد.

سرهنگ احمدی با اشاره به ارسال پرونده به صورت نیابتی به دادسرای مربوطه خطاب به شهروندان توصیه کرد؛ افراد کلاهبردار معمولا با کسب اعتماد و با چرب زبانی طعمه های خود را شناسایی می کنند؛ لذا شهروندان می‌توانند با هوشیاری در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی، زمینه جرم را از شیادان سلب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =