تغییر قیمت نان در راه است؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تشدید نظارت بر نانوایی‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: مردم می توانند تخلفات مرتبط با نان از جمله گران‌فروشی، کم فروشی و فروش نان کنجدی اجباری را گزارش کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ مسعود امرالهی گفت: رسالت دفتر بازرسی و نظارت، نظارت‌ بر کالاهای اساسی است، بر این اساس ما از ابتدای امسال به صورت مکرر این کار را پیگیری و دنبال کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

قیمت نان فانتزی افزایش می‌یابد؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: نان جزو کالاهای اساسی محسوب می‌شود و مصرف آن نیز بالاست. همچنین ما به صورت پیوسته مطالباتی از سوی مردم در این موضوع دریافت می‌کنیم که موجب شده است طرح نظارت بر نانوایی‌های سراسر کشور تشدید شده است.

وی افزود: بحث کم‌فروشی نان شامل کاهش وزن چانه نان بود در حالی که ما امسال هیچ‌گونه تغییری نه در وزن چانه نان و نه در بحث قیمت نان نداشته ایم و به همین دلیل نظارت‌های خود را تشدید کردیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی فروش اجباری نان را از دیگر تخلفات گزارش‌شده از سوی مردم دانست و گفت: فروش اجباری نان شامل مواردی مانند عرضه نان کنجدی اجباری می‌شود که ما در این موضوع هم ما ورود و برخورد کردیم.

امرالهی ادامه داد: ما در ۷ ماهه امسال حدود ۹۰۰ هزار بازرسی در ارتباط با بحث قیمت کالاهای اساسی انجام داده و حدود ۸۶ هزار پرونده تخلف به سازمان تعزیرات ارسال کرده‌ایم. در این میان، حدود ۲۵۶ هزار و ۲۴۸ بازرسی از نانوایی‌های سراسر کشور انجام و حدود ۱۷ هزار پرونده تخلف در خصوص بحث گران‌فروشی و کم‌فروشی نان تشکیل شد.

امرالهی ادامه داد: سامانه‌های نظارتی ما مانند سامانه ۱۲۴ فعال است و مردم در صورت مشاهده موارد گران‌فروشی، کم‌فروشی، فروش اجباری نان و فروش آرد خارج از شبکه می‌توانند تماس بگیرند چرا که آرد یارانه‌ای به نانوایان داده می‌شود و آنها حق ندارند آن را خارج از شبکه توزیع به فروش برسانند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حساسیت حوزه آرد و نان گفت: ما به عنوان دستگاه همکار در کنار شورای آرد و نان کشور هستیم و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع آرد و نان، از ابتدای آبان ماه نظارت‌های خود را با همکاری وزارت کشور، استانداران و فرمانداران در ۳ حوزه گران‌فروشی نان، کم‌فروشی و فروش اجباری نان تشدید کرده‌ایم و تیم‌های مشترک ما و دیگر دستگاه‌های ناظر به صورت پیوسته بر نانوایی‌ها نظارت خواهند داشت.

این صحبت‌ها در حالی است که چند روز پیش احمد قیومی فرماندار تهران نیز در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌ها در تشریح روند برخورد با نانوایی های متخلف در سطح شهرستان تهران عنوان کرد: تیم‌های مشترک سازمان تعزیرات و بازرسی فرمانداری تهران به صورت نامحسوس نسبت به بازدیدهای میدانی اقدام کرده و گزارشات مردمی را پیگیری می‌کنند تا با هر گران‌فروشی و کم‌فروشی در حوزه نان برخورد کنند، در این راستا بیشتر تخلفات روی داده در این حوزه بر اساس شکایت شهروندان در شهریور و مهرماه بوده است که برابر قانون ۳۰ واحد نانوایی پلمب و ۱۰۰ واحد نانوایی نیز به توقف حواله آرد محکوم شدند.

کد خبر: 1204681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =