مخالفت آمریکا با اشغال مجدد غزه توسط نیروهای اسرائیلی

پس از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه این رژیم "مسئولیت امنیتی کلی" غزه را برای "مدت نامحدود" پس از پایان جنگ بر عهده خواهد داشت، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اشغال مجدد غزه توسط نیروهای اسرائیلی مخالف است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا گفت: «رئیس جمهور آمریکا همچنان معتقد است که اشغال مجدد غزه توسط نیروهای اسرائیلی ایده خوبی نیست. این اقدام برای اسرائیل و مردم آن خوب نیست.»

بیشتر بخوانید:

اسرائیل: قصد پایان دادن به جنگ را نداریم

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: یکی از موضوعاتی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در منطقه در مورد آن گفتگو کرده است، وضعیت غزه پس از جنگ و حکومت آن است. حکومت غزه نمی تواند مانند پیش از ۶ اکتبر و بدست حماس باشد.

این هشدار کاخ سفید پس از اظهارات روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل با شبکه ای بی سی نیوز است که گفته بود غزه باید توسط «کسانی که نمی‌خواهند راه حماس را ادامه دهند» اداره شود.
وی سپس ادعا کرد: «من فکر می‌کنم اسرائیل برای مدت نامعلومی این کار (اداره غزه) را انجام خواهد داد. مسئولیت امنیت کلی را بر عهده خواهیم داشت زیرا دیده‌ایم که وقتی این کنترل را نداریم چه اتفاقی می‌افتد.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل سه‌شنبه شب به وقت محلی نیز در کنفرانس خبری مشترک با یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس عضو کابینه جنگ این رژیم گفت که قصد پایان دادن به جنگ را نداریم.

به گزارش ایرنا از الجزیره، نتانیاهو مدعی شد: ما موفقیت‌های بزرگی کسب کردیم و قصد توقف نداریم و تا آخر ادامه خواهیم داد. از سوی دیگر یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، گفت: هدف ما تروریست‌های حماس در غزه به ویژه تاسیسات و رهبران آن است.

وی با طرح این ادعا که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه مسئول اصلی حمله ۷ اکتبر است، مدعی شد که هدف رژیم صهیونیستی ترور وی و رهبران دیگر حماس است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

لنتهای پیام/

کد خبر: 1205573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =