ارسال صورت‌حساب الکترونیکی برای مؤدیان مالیاتی رایگان شد

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: با تمهیدات دولت، ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مالیاتی برای مؤدیان رایگان شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهدی موحدی‌بک‌نظر افزود: در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه جامع مودیان، برای تشویق مؤدیان مالیاتی به ارسال صورتحساب‌های الکترونیکی مالیاتی علاوه بر اینکه خودشان می‌توانند صورت‌حساب‌ها را به شکل الکترونیکی ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات پرداخت مالیات صاحبان مشاغل خانگی

وی گفت: یکسری شرکت‌های معتمد مالیاتی برای تسهیل در ارسال صورتحساب الکترونیکی مؤدیان در نظر گرفته شده است که قبلا قرار بود این شرکت‌ها با دریافت هزینه‌ای صورتحساب‌های مؤدیان را به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند، اما بعد از آن سازمان امور مالیاتی بر اساس بند ج تبصره 6 قانون بودجه 1402 شرایطی را فراهم کرد که ارسال صورتحساب الکترونیکی برای مؤدیان در سال جاری رایگان شود.

وی در مورد اینکه هزینه اجرایی برای شرکت‌های معتمد مالیاتی چگونه خواهد بود، گفت: سازمان امور مالیاتی در نظر گرفته برای ارسال هر صورتحساب الکترونیکی شرکت‌های مؤدی مالیات از سوی شرکت‌های معتمد مبلغ 625 ریال به حساب شرکت معتمد پرداخت کند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه تا کنون چه تعداد صورتحساب مالیاتی به صورت الکترونیکی ارسال شده است،‌گفت:‌ از تاریخ 26 خرداد ماه که واحدهای دارای اعتبارسنجی شروع به ارسال صورتحساب الکترونیکی کردند تا کنون حدود 300 میلیون صورتحساب الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است که حدود یک سوم این صورتحساب‌ها توسط شرکت‌های معتمد مالیاتی صورت گرفته است.

موحدی‌بک‌نظر در مورد اینکه چه تعداد شرکت معتمد مالیاتی داریم،‌گفت: 6 شرکت معتمد نوع یک هستند که وظیفه ارسال صورتحساب به شکل الکترونیکی دارند و یک شرکت معتمد نوع 2 و یک شرکت نوع 3 وجود دارد که وظیفه آموزش و ارائه خدمات در مورد سازمان مؤدیان را بر عهده دارد.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه مگر هر مؤدی مالیاتی چه تعداد صورتحساب دارد گفت: برخی از شرکت‌ها هزاران صورتحساب الکترونیکی دارند و زمان ارسال این صورتحساب‌ها طبق قواعد 7 روز بعد از انجام معاملات است البته در برخی موارد این 7 روز به 30 روز هم افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: با توجه به کثرت صورت‌های مالیاتی الکترونیکی درآمد خوبی هم برای شرکت‌های معتمد مالیاتی به دست خواهد آمد.

گفتنی است، دولت برای تشویق مؤدیان مالیاتی به استفاده از روش‌های الکترونیکی در قالب نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تلاش دارد با رایگان کردن فرآیند ارسال صورت‌های مالیاتی به شکل الکترونیکی مؤدیان را به استفاده از سامانه مؤدیان و نظام پایانه‌های فروشگاهی تشویق کند.همچنین طبق سیاست‌های کلی هزینه‌های جاری دولت باید از محل درآمدهای مالیاتی تأمین شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1205855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =