پیش‌بینی بورس یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با افت ۲ هزار و۳۰۰ واحدی همراه شد تا هر آنچه را که در آخرین روز هفته گذشته رشته بود پنبه کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در جریان معاملات روز جاری ارزش معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران به حوالی ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید و همچنان این ارزش برای خیلی از فعالان بازار چیز چشم گیر و دندان گیری محسوب نمی‌شود. نماد اخابر امروز به همراه نماد نوری بیشترین تأثیر مثبت را بر روی بازار سرمایه داشت و این دو نماد در مجموع تلاش کردند تا شاخص را مثبت نگه دارند؛ اما بزرگ‌ترهای بازار اجازه این کار را نداند. فولاد، شستا، شتران و شپنا نمادهایی بودند که رخ بازار را به منفی کشیدند.

بیشتر بخوانید:

بورس کاهش شد / اُفت ۲۳۱۴ واحدی شاخص کل

ارزش معاملات به حدی پایین است که گروه کاشی و سرامیک بازار دی میان ۷ گروه برتر بازار از منظر ارزش معاملاتی قرار گرفته‌اند.

سازمان بورس اوراق بهادار با بی‌تفاوتی ادامه دار چند وقت اخیر به امورات روزانه عادی می‌پردازد و در نشستی با شرکت‌های دانش بیان در خصوص تأمین مالی این شرکت‌ها صحبت کرده است.

اما از بازارهای جهانی خبر می‌رسد که کاهش تولید اوپک پلاس تمدید می‌شود. گفته می‌شود که تقریباً نیمی از تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی کردند تولیدکنندگان اوپک پلاس در نشست هفته جاری خود، به تمدید محدودیت عرضه بسنده نخواهند کرد. موضوعی که بی تأثیر بر روی قیمت‌ها نخواهد بود.

قندی‌ها امروز را سبز به پایان بردند، بازاری که به واسطه اخبار بازارهای جهانی رخ مثبتی را به خود گرفت. گفته می‌شود این موضوع نیز ناشی از بالاترین قیمت شکر در بازارهای جهانی از سال ۲۰۱۱ است که دلیل آن کاهش عرضه جهانی پس از آسیب ناشی از آب و هوای خشک غیرمعمول به محصولات در هند و تایلند، دومین و سومین صادرکننده بزرگ شکر در جهان ذکر شده است.

خبر دیگر از گروه خودرویی این که بازار امروز به گروه خساپا توجه داشت چرا که بازار در صدد بود با توجه به اطلاعیه این شرکت در سامانه کدال و برنامه این شرکت برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت که یکی از این موارد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بود، توانست کمی بازار خودرویی در بازار سرمایه را سبز کند. در جریان معاملات روز جاری در این گروه این نماد در طی روز چند بار مورد خرید حجم‌های سنگین قرار گرفت.

اما خبرهای بودجه‌ای در بازار این طور دست به دست می‌شد که خبرگزاری تسنیم نوشته است که در حالی افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان در لایحه بودجه ۱۴۰۳ از ۱۸ تا ۲۰ درصد در نظر گرفته شده که با توجه به پیش‌بینی تورم، تثبیت سقف معافیت مالیاتی ماهانه ۱۰ میلیون تومانی به ضرر حقوق‌بگیران تنظیم شده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بدون تغییر خاص نسبت به روزها و هفته‌های گذشته خود در همان محدوده ۲ میلیون واحدی ایستاده است و شاخص قرار است. از منظر تکنیکالی با بررسی روندهای ایجاد شده در بازار در حال حاضر شاهد روند بی رمق و ثابت در بازار هستیم به‌طوری‌که میانگین شاخص ۵۵ روزه و ۲۰۰ روزه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در کنار یک دیگر قرار گرفته‌اند و بازار را به شاخص کل کمی پایین‌تر از این محدوده‌ها در حال نوسان است.

از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار در یک باکس حمایتی-مقاومتی قرار دارد و اهالی تکنیکالیست بازار سرمایه در این مواقع به الگوی مستطیل اشاره می‌کنند که این امکان برای این الگو وجود دارد که یکی از سطوح حمایتی یا مقاومتی ایجاد شده در بازار را بشکند و به اندازه موج قبلی تشکیل شده برای این الگوی کلاسیک شاهد شروع روند باشیم. البته که اکثریت بازار در این موضوع توافق دارند که بازار توان حرکت به سمت اعداد و ارقام بالاتر را خواهد داشت.

منبع: اکوایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1208053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =