مرحله اول اختصاص سهام به معلمان آغاز شد

طرح ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان از امروز اجرایی شد و معلمان بازنشسته عضو صندوق پس از 28 سال سهامدار شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی پندار عضو و سخنگوی هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان از آغاز مرحله اول تخصیص سهام مربوط به ارزش مالکانه به بازنشستگان عضو صندوق خبر داد و اعلام کرد: در جلسه امروز هیأت مؤسسه مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، مصوب شد که در فاز نخست اجرای این طرح بزرگ، 10 درصد از دارایی‌های صندوق در قالب سهام به اعضای مشمول طرح ارزش مالکانه واگذار شود.

ویبا قدردانی از تدابیر و پیگیری‌های ویژه وزیر آموزش و پرورش و رئیس هیأت امنای صندوق و همچنین با تشکر از تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی مدیرعامل و تیم مدیریتی و اعضای هیأت امنا و اعضای جدید و سابق هیأت مدیره مؤسسه در طول یک سال و نیم اخیر، افزود: پس از دریافت تأییدیه دستگاه‌های تخصصی و نظارتی کشور، طبق وعده‌ای که به فرهنگیان داده شده بود، مرحله اول تخصیص سهام ارزش مالکانه از امروز وارد فاز اجرایی می‌شود.

سخنگوی هیأت مدیره صندوق با اشاره به اینکه طرح ارزش مالکانه جزو مطالبات و خواسته‌های اصلی و دیرین فرهنگیان عضو صندوق بوده است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته، مقرر شد سبدی از سهام شرکت‌های بورسی متعلق به گروه صندوق به علاوه سهام یکی از شرکت‌های پتروشیمی صندوق تقریباً معادل ۱۰ درصد از دارایی‌های مؤسسه واگذار شود.

عضو هیأت مدیره صندوق ذخیره با اشاره به اینکه با تدابیر وزیر آموزش و پرورش در فازهای بعدی اجرای طرح ارزش مالکانه، سهم بیشتری از دارایی‌های صندوق به فرهنگیان عضو تخصیص خواهد یافت، اضافه کرد: در این مرحله به هر فرهنگی بازنشسته براساس میزان واریزی و مدت عضویت در صندوق از یک تا بیش از 21 هزار سهم تعلق خواهد گرفت.

پندار اظهار کرد: بازنشستگان عضو صندوق از امروز می‌توانند با مراجعه به سایت مؤسسه به نشانی mb.szf.ir در بخش ارزش مالکانه، یا با نصب و ورود به سوپراپلیکیشن فرهنگیان در قسمت صورت وضعیت مالی، تعداد سهام تخصیص یافته را مشاهده کنند و اطلاعات سهامداری خود در قالب ورق سهام را در اختیار بگیرند.

وی در خصوص نحوه مدیریت سهام ارزش مالکانه نیز گفت: جزئیات نحوه مدیریت و فروش سهام نیز پس از طی مراحل فنی و اجرایی، به اطلاع فرهنگیان خواهد رسید.

سخنگوی هیأت مدیره مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه در حال حاضر در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار فرهنگی عضو صندوق داریم که حدود ۸۷۰ هزار نفر از آنها بازنشسته مشمول طرح ارزش مالکانه
هستند، یادآور شد: صندوق ذخیره یکی از نهادهای مطمئن برای سرمایه‌گذاری فرهنگیان است که اعضای آن می‌توانند از سودآوری و ثروت‌آفرینی این مجموعه بهره‌مند شوند. بنابراین اعضای فعلی صندوق با افزایش میزان واریزی خود تا سقف ۵ درصد و فرهنگیان غیر عضو با عضویت در صندوق از مزایای این بنگاه بزرگ اقتصادی که متعلق به خود فرهنگیان است، برخوردار شوند.

در جلسه امروز هیأت مدیره مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، برگ موقت سهام شرکت سرمایه‌گذاری سرمایه گستر سهند در راستای اجرای طرح ارزش مالکانه به صورت نمادین به محمدعلی امیری فرهنگی پیشکسوت و رئیس هیأت مدیره شرکت فرایند از سوی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق اهدا شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1208430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =