شرکت در جشنواره‌ها در رتبه‌بندی معلمان تأثیر گذار است؟

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس بر عهده مدرسه است،گفت: شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات در رتبه‌بندی معلمان مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدمهدی کاظمی امروز در نشست خبری با رسانه‌ها درباره الگوهای برتر تدریس اظهار کرد: در کنار دسترسی به آموزش باید به ارتقای کیفیت توجه داشت و برنامه‌هایی برای کیفیت بخشی طراحی کردیم.

بیشتر بخوانید:

کمبود معلم با استخدام و گزینش معلمان جدید جبران می شود

وی افزود: دستیابی به کیفیت آموزش و تحول در برنامه‌ها قطعاً با نقش‌آفرینی معلمان انجام خواهد شد، برای ارتقای کیفیت باید توجه بیشتری به معلمان و کلاس درس داشته باشیم؛ بنابراین آموزش ضمن خدمت و استفاده از فناوری‌های نوین را در جشنواره الگوهای برتر تدریس دنبال می‌کنیم و معتقدیم این مسائل باعث ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کرونا باعث شد با فناوری‌های جدید در آموزش آشنا شویم و با این رویکرد جشنواره الگوهای برتر تدریس در مرحله مدرسه، منطقه، استان و کشور در دوره متوسطه برگزار شد.

کاظمی گفت: هفته آینده مرحله پایانی جشنواره الگوهای برتر تدریس را برگزار خواهیم کرد، در این رویداد مشارکت معلمان روند افزایشی داشت و در دوره دوم متوسطه نظری 31 درصد معلمان به تعداد 27 هزار و 81 نفر شرکت کردند.

وی افزود: در دوره متوسطه اول در چهار محور طراحی و ساخت دست‌سازه، طراحی و ساخت برنامه‌های کاربردی، اجرای برنامه‌های آزمایشگاهی و کابردی و تدریس با رویکرد تلفیقی مدنظر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در دوره متوسطه دوم، دو بخش حضوری و غیرحضوری را داشتیم و برای سه عنوان درس فیزیک، آمادگی دفاعی و تفکر و سواد رسانه‌ای بخش حضوری برگزار شد و در درس آمادگی دفاعی نیروهای مسلح به ما کمک می‌کنند.

کاظمی مطرح کرد: بخش غیرحضوری محورهای مختلفی داشت از جمله تدریس غیرحضوری، طراحی موقیعت یادگیری و تحلیل محتوای کتاب درسی همچنین بیشترین تولیدات، شرکت کنندگان در بخش رسانه بود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 58 هزار نفر از معلمان در مراحل مختلف از مدرسه تا کشور شرکت کردند، گفت: در مرحله کشوری 600 نفر از معلمان برگزیده در قزوین به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر تجلیل خواهند شد. به دنبال اشاعه الگوهای برتر تدریس هستیم چون بهترین روش‌ها و الگوهای آموزشی هستند و سایر معلمان باید در سراسر کشور از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

حضور در جشنواره‌ها و مسابقات در رتبه‌بندی معلمان لحاظ می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد: در تلاش هستیم تا معلمان توانمندی و شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی خود را افزایش دهند، در رتبه‌بندی معلمان و در بحث شایستگی‌های حرفه‌ای و تخصصی یکی از موضوعات مدنظر استفاده از روش‌های خلاق و نوآورانه در امر تدریس است و جزو شاخص‌های امتیاز آور است چرا که معلمان 5 سال بعد باید در فرایند جدید رتبه بندی شرکت کنند و در این 5 سال باید در هر کدام از شاخص‌ها خود را توسعه دهند.در رتبه‌بندی معلمان حضور در جشنواره‌ها و مسابقات مدنظر قرار می گیرد.

کاظمی در ادامه درباره ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس گفت: این موضوع جزو اختیارات مدرسه است و سال گذشته بخشنامه‌ای سوی آموزش و پرورش ابلاغ شده است که بر ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس تاکید دارد.

وی در ادامه درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی، گفت: هر ساله در آزمون‌های استخدامی در مرحله مصاحبه برای بررسی داوطلبان حداکثر نیم ساعت زمان اختصاص می‌یافت اما امسال در فرایند ارزیابی تکمیلی، هر داوطلب حدود 6 ساعت ارزیابی شد و ابزارهای متفاوت دانش تخصصی و شایستگی حرفه‌ای که هنر معلمی فرد را بررسی می‌کند، مورد تاکید بودند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در آزمون دبیری و هنرآموزی 325 هزار نفر شرکت کردند و 42 هزار و 662 نفر به مرحله ارزیابی تکمیلی راه یافتند که 15 هزار نفر جذب و 7 هزار و 179 نفر ظرفیت خالی ماند که از دیروز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آغاز شد و تا 18 آبان ادامه دارد، تمام افرادی که در آزمون شرکت کردند به جز افراد کد 19 و پذیرفته‌شدگان نمی‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

رشد تحصیل در هنرستان‌ها

کاظمی درباره انتخاب رشته دانش‌آموزان عنوان کرد: سهم دانش‌آموزان پایه دهم در هنرستان‌ها به 42 درصد رسید و در مجموع یک میلیون و 173 هزار نفر دانش‌آموز در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند و در سه پایه تحصیلی دوره متوسطه دوم، 39.5 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها هستند که حدود 2 درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: سهم دانش‌آموزان رشته ریاضی به 17 درصد رسیده است و به دنبال کاهش سهم رشته انسانی، رشد رشته ریاضی و تعدیل رشته تجربی هستیم‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =